اخبار

مراسم معارفه مدیرعامل جدید بنیاد و فرهنگسرای نیاوران

مراسم معارفه مدیرعامل جدید بنیاد و فرهنگسرای نیاوران
مراسم معارفه سید عباس سجادی به عنوان مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و فرهنگسرای نیاوران با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره های فرهنگی و هنری در سالن اصلی این مجموعه صبح روز یکشنبه 20 بهمن ، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه سید عباس سجادی که به سمت مدیر بنیاد نیاوران منصوب شد گفت: فرهنگسرای نیاوران  مرکزتنفس حوزه هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به این که در بخش تئاتر و موسیقی و آموزش فعالیت های بین المللی داریم ؛امیدواریم بتوانیم با بهره برداری از امکاناتی که بنیاد نیاوران دارد فعالیت های مستمر و گسترده ای در این حوزه ها انجام بدهیم.
 
او افزود: یکی از برنامه هایی که قصد داریم در فرهنگسرای نیاوران آن را دنبال کنیم راه اندازی مستمر کلاس های متعددی در بخش های موسیقی و تئاتر است و با توجه به برنامه هایی که در پیش داریم مسولیت های عباس سجادی بسیار گسترده  و متنوع خواهد شد.
 
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: فعالیت های که بر عهده عباس سجادی در بنیاد نیاوران گذاشته شده، بسیار متنوع است  و فعالیت های  نیاوران نباید در حد و اندازه های معمول باشد. بلکه این فعالیت ها باید در قد و قامت کشور اتفاق بیفتد و با توجه به شناختی که از عباس سجادی دارم بزودی شاهد این رویدادها در فرهنگسرای نیاوران خواهیم بود.
 
مرادخانی با اشاره به ایام دهه فجر گفت: این روزها برنامه های متعددی را باید به همین مناسبت دنبال می کنیم و به تازگی پیشنهاد ساخت چندین سنفونی را داده ایم ؛ از جمله سنفونی امام خمینی (ره ) و تمام این فعالیت ها به نوعی از منظر هویتی برای ما دارای اهمیت هستند.
 
او در بخش دیگر سخنانش با انتقاد از برخی از روحیات ایرانیان گفت:متاسفانه ما در معرفی بزرگان خود کوتاهی کرده ایم و وقتی می بینیم که بزرگی داریم که با جدیت در حوزه ای که هست فعالیت می کند سعی داریم به نوعی او را یا نبینیم و یا او را پنهان کنیم. اما در سایر کشورها چنین نیست و به بزرگان خود آن گونه که شایسته آن ها است ارج می نهند.
 
معاونت هنری ادامه داد: باید تلاش کنیم که تمام کاستی هایی که برای معرفی بزرگان مان اعمال کرده ایم را برطرف کنیم؛ تا بتوانیم هنرمندان واقعی مان را به نسل های بعد معرفی کنیم که وقتی اسم هنرمندان پیشکسوت می آید جوانان آن ها به طور شایسته بشناسند.
 
مرادخانی با بیان این مطلب که ما ایرانی ها با فرهنگ غنی خود به بسیاری از ملت ها کمک کرده ایم گفت: بسیاری از ملت ها ایران را به عنوان نماد بارزی از هنر و هنر پروری می شناسند و روند فعالیت ما باید به گونه ای باشد که این روند تداوم داشته باشد و برای محقق کردن چنین  امری باید به بهترین شکل از امکانات و نیروهای خود استفاده کنیم و باید قدردان تمام پیشینیانی باشیم که در این راه قدم زده اند و باید ما نیز به گونه ای شایسته مسولیت هایی که برعهده مان سپرده اند را اداره کنیم و به آیندگان بسپاریم.
 
 در ادامه مراسم حکم مدیریت بنیاد نیاوران از سوی علی مرادخانی معاونت هنری به عباس سجادی اهدا شد و سجادی پس از دریافت این حکم آن را بوسید و گفت: خدا را بسیار شاکرم که به من این لطف را داد که در فرهنگسرای نیاوران بتوانم خدمتگزار مردم باشم.
 
او در ادامه از تمام مدیران و دوستانی که در این مراسم حضور بهم رسانده اند قدردانی کرد و گفت: قدردان زحمات تمام مدیرانی هستم که پیش از من در این مجموعه فعالیت کرده اند و امیدوارم زمانی که این سمت را واگذار می کنم شرمنده خودم و هیچ کس نباشم و بتوانم از پس مسولیت هایی که برعهده ام گذاشته شده برآیم.
 
او در ادامه از صافی مدیر سابق فرهنگسرای نیاوران و مدیر پیشین شبکه سوم سیما همچنین  کلانتری مدیرعامل پیشین بنیاد نیاوران قدردانی کرد و گفت: آقای صافی یکی از مدیران خوب و موفق صدا و سیما بود که شبکه 3 را بنیان گذاری کرد و 9 سال مدیریت این شبکه را برعهده داشت.
 
مدیرعامل بنیاد نیاوران در ادامه با اشاره به همکاری اش با علی مراد خانی در موسسه نغمه شهر گفت: علی مرادخانی فرد بسیار پر انرژی و نیروی هستند و همواره در هر سمتی که هستند کارهای بزرگی انجام می دهند زمانی که او این سمت را به من محول کردند با زبان و بیان شیرین خود گفتند که عباس آقا خیلی کار داریم  و من هم امیدوارم که بتوانم از پس این سمت جدید به خوبی برآیم.
 
او با اشاره به دهه فجر گفت: فجر آفرینان سهم بزرگی برگردن ما دارند و ما امیدواریم که با دوی ماراتنی که سال هاست آغاز کردیم این انقلاب و ارزش های آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.
 
سجادی با اشاره به امکانات بنیاد نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران ظرفیت بالایی دارد و  در طول سال های گذشته فعالیت های بنیاد نیاوران فراز و فرود های متعددی را پشت سر گذاشته است . این فرهنگسرا دو سالن خوب تئاتر دارد و با وجود دو گالری بزرگ از ظرفیت خوبی در بخش تجسمی برخوردار است . در این سال ها در بنیاد نیاوران کمتر به موسیقی و ادبیات بهاء داده شده است که قصد دارم این بخش ها را قوی کنیم و فعالیت مستمر و پیگیری در این بخش ها داشته باشیم.
 
او از دیگر برنامه های که قصد دارد در بنیاد نیاوران به مرحله اجرا برساند به برگزاری هفته های دوستی و فرهنگی کشورها اشاره کرد و گفت: همچنین در آینده نزدیک قصد داریم جشنواره فرهنگی و هنری بنیاد نیاوران را راه اندازی کنیم وهمچنین نشان هنری فرهنگسرای نیاوران را طراحی کنیم و در طول سال چندین بار این نشان را به هنرمندان اهدا کنیم.
 
سجادی با اشاره به بنای فرهنگسرای نیاوران گفت: این بنا بسیار منحصر به فرد است و در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است  و با راه اندازی بخش فعالیت های معماری در بنیاد نیاوران قصد داریم که دانشجویان رشته معماری نیز فرهنگسرا را خانه خود بدانند.
 
اسماعیل آذر هم در سخنانش از آینده روشن مجموعه نیاوران خبر داد و در ادامه از دوران 20 سال آشنایی خود با عباس سجادی خاطراتی را تعریف کرد.
علی جهاندار از دیگر هنرمندانی  بود که روی سن فرهنگسرای نیاوران با آواز و صدای منحصر بفرد خود حاضران را به وجد آورد. در ادامه مراسم پس از سخنرانی محمد حسین حجازی،مدیر فدهنگی هنری شهرداری منطقه 7، همایون حسینیان با سخنان طنز در باب حال وهوای این مجلس حاضران را به خنده واداشت. 
سپس محمدعلی بهمنی با خواندن شعری از مجموعه اشعارش فضای محفل را گرمتر کرد.
 
همچنین در این مراسم سامان احتشامی به همراه علی زند وکیلی  قطعه رفته  "همایون خرم" را اجرا کردند. سامان احتشامی در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: من انتساب عباس سجادی را به سمت مدیریت بنیاد نیاوران تبریک می گویم و خیلی خوشحالم که نیاوران بزودی به یکی از فضای های تبدیل می شود که اهالی موسیقی می توانند آن را خانه خود بدانند.
 
 
لوریس چکناوریان، داوود گنچه ای، بهاره رهنما، سامان احتشامی، فرهاد هراتی، پریچهر خلوتی، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیفی، حمیدرضا عاطفی، رضا مهدوی، رازمیک اوهانیان، فاضل جمشیدی، حسن مهرجهردی، هوشنگ کامکار، مرتضی باقرنژاد، مشاور معاون وزیر،  ندا انتظامی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری، سید هادی منبتی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر، خسروی ، مدیر کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناظمی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، هنگامه اخوان ، علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی، محسن کلانتری مدیرعامل پیشین  بنیاد نیاوران  ... از حاضران در این مراسم بودند.
 
در پایان  مراسم ، مهمانان و هنرمندان  با حضوری گرم و صمیمی  برای پذیرایی در کافه گالری ، به  هوای سرد  زمستانی نیاوران گرما بخشیدند. همچنین اجرای این برنامه را حسن زاده مدیر روابط عمومی تئاتر شهر برعهده داشت.
 
۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ۱۳:۵۵
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |