اخبار

افتتاح نمایشگاه نقاشی خط«آب حیات »

افتتاح نمایشگاه نقاشی خط«آب حیات »
نمایشگاه نقاشی خط"آب حیات " نیر مصری پور با حضور جواد بختیاری استاد برجسته خوشنویسی و خط نستعلیق معاصر ایران و با نمایش 21 تابلوی نقاشی خط ، بعدازظهر جمعه 9 مهر ماه درگالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.

 

 

مصری پوربا بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت روزمولانابرگزارمی شود گفت:پروژه را از یک سال پیش آغاز کرده ام ،درتمامی تابلوها از اشعار مولانا یک مصرع با خط نستعلیق تهیه شده است.این اشعار اشعاری است که شهرام ناظری آنها را خوانده است و من با صدای ایشان این تابلوها را طراحی کرده ام.انتخاب رنگ ،بافت و ریتم همه از عواملی بود که باعث شد مخاطب بتواند مفهوم و معنی شعر را در تابلوها احساس نماید.

وی افزود:تکنیک های رنگ استفاده شده دراین تابلوها ابداع خودم است ولی حرمت خط نستعلیق در تابلوها حفظ شده است و سعی کرده ام حس زیبا شناسی خط نستعلیق دراین تابلوها باقی بماند.این تابلو ها درابعاد 100در100، 120 در120 و 100در140 ،140در90 ارائه شده است و قیمت آنها بین چهار تا 12 میلیون می باشد .

نیرمصری پور کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و فارغ تحصیل رشته خط و خوشنویسی می باشد.وی کارهای خوشنویسی را از 25 سال پیش آغاز کرده است ودو بار درسال های 88 و 89 ازجشنواره سراسری خوشنویسی کوثر برگزیده شده است.همچنین این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی وی می باشد.

نمایشگاه نقاشی خط "آب حیات" عصر روز جمعه 9مهرماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا 18 مهرماه  از ساعت ١٠ الی 20 و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا 20 برپاخواهد بود.

۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |