اخبار

نمایشگاه رسول مرادی و مجتبی سبزه در نیاوران گشایش یافت

نمایشگاه رسول مرادی و مجتبی سبزه در نیاوران گشایش یافت
نمایشگاه آثار خوشنویسی رسول مرادی و مجتبی سبزه عصر جمعه ١٩ آذرماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله استاد غلامحسین امیرخانی، داریوش ارجمند،کیوان ساکت، یدالله کابلی،علی شیرازی، بهاره رهنما، محمد سلمانی و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان "همرازعشق" میزبان بیش از ٥٠ تابلوی خوشنویسی کلاسیک، خط نستعلیق،قطعه،چلیپا و جلی از رسول مرادی و مجتبی سبزه است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه استاد امیرخانی هنرمند صاحب نام خوشنویسی با تحسین آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گفت:این دو هنرمند از خوشنویسان بسیار تاثیرگذار و توانمند کشور هستند و آثار ارزنده ای خلق نموده اند. فعالیت آنها از مکتب خوشنویسی خراسان آغاز شده و حالا به اساتید موفقی در این عرصه مبدل شده اند.

امیرخانی در ادامه توضیحاتی پیرامون سبک های مختلف و تاریخچه خوشنویسی در ایران ارائه کرد همچنین با تمجید از آثار مجتبی سبزه گفت:این هنرمند که یکی از اساتید جوان حوزه خوشنویسی به شمار می رود آثار بسیار خوبی در طول این سال ها داشته و از هنرمندان شاخص خوشنویسی ایران محسوب می شود.

وی همچنین در ادامه گفت:خیلی خوب است اگر در کنار برگزاری چنین نمایشگاه هایی شاهد برپایی کارگاههای تخصصی خوشنویسی با حضور اساتید باشیم و نسل جوان بتوانند از چنین رویدادی به بهترین شکل استفاده کنند.

همچنین داریوش ارجمند نیز در ادامه این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه گفت: دیدن این آثار خاطرات 40 ساله را برای من مرور کرد و باید بگویم تحت تاثیر این نمایشگاه قرار گرفتم. رفاقت من با آقای مرادی به بیش از چهار دهه پیش بازمی گردد و در طول این سال ها شاهد تلاش و پشتکار این هنرمند در حوزه خوشنویسی و خطاطی بودم.

ارجمند اضافه کرد:از نگاه من خوشنویسی ریشه همه هنرها و فرهنگ اصلی ماست. در واقع همه فعالیت ها و کارهای ما در خط و نوشتن ریشه دارد و این مسئله نشان دهنده اهمیت و جایگاه این هنر اصیل و زیباست. ارتباط عمیقی میان فرهنگ ما و این هنر وجود دارد و به همین دلیل باید همواره به دنبال توسعه و گسترش چنین رویدادهایی در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری باشیم.

گفتنی است نمایشگاه" همراز عشق "عصر جمعه ١٩ آذر در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت و تا ٢٧ آذر، از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ میزبان علاقمندان خواهد بود.

۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |