اخبار

نمایش آیینی "مهربانو" در نیاوران

نمایش آیینی "مهربانو" در نیاوران
گروه نمایش آیینی "مهر بانو" به کارگردانی خانم ترکاشوند و نویسندگی مریم بخشایشی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران این برنامه  جمعه 26 آذرماه ساعت 15 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران با حضور  39 نقش آفرین 3تا 40 سال اجرا خواهد شد.

خانم ترکاشوند کارگردان گروه مهربانو در خصوص این اجرا اظهارداشت:در برنامه پیش روی سعی برآن شده تا با نمایش حرکات کلاسیک  ،سماع وحرکات  آیینی فولکلور ایرانی از خطه خراسان ،بجنورد ،آذربایجان وکردستان ،به مخاطبان فرهنگ غنی ایران عزیز را بشناسانیم.

وی افزود: دراین نمایش مهربانو در فضای رئالیست ،شهر به شهر به دنبال مهر طلبی و مهربانی می گردد و آیین های هرشهر به نمایش گذاشته می شود. برخی از این حرکات آیینی از دوره صفوی آغاز و  به دورقاجار و زمان حال رسیده که تلاش شده اصالت آن به این شکل نمایش داده شود.

خانم ترکاشوند که طراحی حرکات و لباس این نمایش را نیز به عهده داشته  فارغ التحصیل رشته نقاشی بوده و این نمایش آیینی پروژه مقطع کارشناسی ارشد ایشان می باشد. وی دراین پروژه روابط بینابینی هنرکلاسیک و هنردراماتیک ،ارتباط بین نقاشی و رقص فولکلور را به تصویر کشیده است.

گفتنی است علاقمندان برای تهیه بلیط نمایش آیینی مهربانو می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام  نمایند.

۲۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |