اخبار

دوئت ویولنسل و پیانو در فرهنگسرای نیاوران

دوئت ویولنسل و پیانو در فرهنگسرای نیاوران
دوئت ویولنسل و پیانو با حضور آنیا لخنر نوازنده مشهور آلمانی و با اجرای اثاری از گورجیف، مومپو، کومیتاس و کوتوریه، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

  

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران این اجرا با حضور آنیا لخنر نوازنده  مشهور ویولنسل ازکشور آلمان و فرانسوا کوتوریه آهنگساز صاحب سبک و پیانیست فرانسوی شکل گرفته‌است، وبه همکاری مستمر این دو در قالب کوارتت تارکوفسکی بازمی گردد. در پروژه جدید این دو در قالب دونوازی های کلاسیک به اوج خود رسیده‌است. برنامه ای که این دو نزدیک به دو سال است که به اجرای آن می‌پردزاند، شامل آثاری از هنرمندان بزرگ اما کمتر شنیده شده‌ای چون گئورگ گورجیف (یونان)، فدریکو مومپو (اسپانیا) و کومیتاس وارتابد (ارمنستان) همچنین از ساخته خود فرانسوا کوتوریه است. این دو با تنظیم های مجدد آثار این آهنگسازان تاثیرگذار، افزودن  برچاشنی بداهه نوازی و وام گیری از مکتب امپرسیونیسم، آلبوم “Moderato Cantabile” و بدنبال آن اجراهای زنده، آن را به علاقمندان موسیقی کلاسیک ارائه خواهند داد.اجرای پیش رو در تهران، نخستین تجربه در اجرای زنده آثار این آهنگسازان در ایران است .

گفتنی است این اجرا درروزهای 26و27 آذرماه ساعت 30/20 برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت تیوال مراجعه نمایند .

۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |