اخبار

نهمین هفت نگاه در نیاوران گشایش یافت

نهمین هفت نگاه در نیاوران گشایش یافت
نهمین رویداد "هفت نگاه" با مشارکت گالری‌های آریا، الهه، گلستان، والی، هفت‌ثمر و ماه مهر عصر پنجشنبه دوم دی‌ماه ۱۳۹۵ در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

 

 

رویداد "هفت نگاه" با هدف رونق افزایی به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنری اصیل با قیمت‌های مناسب، همچون ۱۰ سال گذشته با محوریت فروش برپا شده است.

در نهمین  "هفت نگاه" از میان انبوه آثار هنری متقاضی، ۲۸۰ هنرمند منتخب شده‌اند که با نمایش بیش از ۳۰۰ نقاشی، نقاشی‌خط، مجسمه و معدودی چاپ دستی مردم را به خرید اثر هنری دعوت می‌کنند. در این رویداد آثاری با قیمت‌هایی بین ۳۰۰ هزار تومان تا یکصد میلیون تومان ارائه می‌شود و سعی آن بر این است تا اقشار مختلف مردم را به خرید آثار هنری ترغیب کند.

در میان آثار این نمایشگاه در کنار نام‌های هنرمندان جوان، چهره‌های شاخصی مانند پرویز کلانتری، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، منصور قندریز، رضا مافی، محمدعلی ترقی‌جاه، غلامحسین نامی، علی شیرازی، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، فرح اصولی، تاها بهبهانی، بهروز دارش، کامبیز درم بخش، ابراهیم جعفری و دیگران به چشم می‌خورد.

اما یکی از تفاوت‌های "هفت نگاه" نهم با رویدادهای قبلی در نمایش آثار هنرمندان جوان در سبک‌ها و تکنیک‌های متنوع است. در این نمایشگاه آثار آبرنگ و نقاشی روی شیشه با سایزهای کوچک، با قیمت 150 تا 200 هزارتومان تا نقاشی‌های آبستره در سایزهای بزرگ با قیمت‌های متفاوت 2 ، 3 تا 8 میلیون تومان به چشم می‌خورد.

برخی از آثار نقاشی‌خط از استادان به نامی چون محمد احصایی، رضا مافی، رضا رینه‌ای، عین‌الدین صادق زاده و ابراهیم حقیقی با قیمت‌های متفاوتی از 10 تا 50 میلیون تومان در این نمایشگاه وجود دارد. یکی دیگر از وجوه متفاوت این نمایشگاه اثر دو لت حجت شکیبا است که 50 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در این نمایشگاه هم چنین چند اثر منحصر به فرد از آنه محمد تاتاری، احمد مرشدلو، علی نصیر، بهرام دبیری، فریدون آو و علی ترقی‌جاه با قیمت‌های 12 تا 40 میلیون تومان به نمایش در آمده که قابل توجه است.

گران‌ترین آثار این نمایشگاه تابلوهایی از ابوالقاسم سعیدی و واحد خاکدان است که با قیمت‌های 130 و 100 میلیون تومان برای فروش بر روی دیوار رفته است.

تنوع آثار این نمایشگاه به گونه‌ای است که می‌توان برای فضاهای مختلف داخلی تابلوهایی متناسب با آن محیط را به راحتی جستجو کرد و یکی از تفاوت‌های عمده "هفت نگاه" نهم با نمایشگاه‌های گذشته در همین تنوع آثار است.

لازم به یادآوری است که نهمین نمایشگاه "هفت نگاه" با نمایش 300 اثر هنری از 280 هنرمند تا هفدهم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان به هنر است.

۴ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵