اخبار

نقد و تحلیل فیلم « رویای دم صبح » در سینما تک

نقد و تحلیل فیلم « رویای دم صبح » در سینما تک
در ادامه بررسی آثار ارزشمند سینمای ایران وجهان ،شنبه 11دی ماه ساعت ١٩ فیلم مستند مهرداد اسکویی به نام «رویای دم صبح » را در فرهنگسرای نیاوران پخش و تحلیل می کند.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران،  مستند "رویای دم صبح" فیلمی دربارهٔ دختران نوجوان زیر ۱۸ سالی است که در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران تحت نظارت هستند. این فیلم سومین قسمت از مستندهای سه گانهٔ مهرداد اسکویی است.

مهرداد اسکویی فارغ التحصیل دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد.

اسکویی در سال ۲۰۱۶ عنوان بهترین فیلمساز مستند ،سال ۲۰۱۶و جهان از جشنواره (تروفالس) آمریکا را از آن خود کرد. در سال ۱۳۸۹ انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت خود را در جشن خانه سینما، به پاس یک عمر فعالیت مستندسازی به مهرداد اسکویی اهدا کرد. در سال ۲۰۱۳ فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» از ساخته‌های او بر پردهٔ سینماهای فرانسه اکران شد.

گفتنی است سینما تک نیاوران برنامه‏ای است با هدف معرفی فیلم‏های مهم اما کمتردیده‏ شده تاریخ سینما، فیلم‏های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود. علاقمندان به حوزه فیلم و سینما برای  رزرو و عضویت در این کانون می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

۷ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |