اخبار

نمایش کودک «مادر جان سلام»

نمایش کودک «مادر جان سلام»
نمایش کودک "مادرجان سلام "به کارگردانی مهدی مقیمی و محسن صفری از روز یکشنبه 26 دی ماه درسالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود .

 

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران این نمایش برگرفته از قصه «آن کس که مادر نیست» نوشته هانس کریستین اندرسن است، که داوود کیانیان درسال 67آن را به نمایشنامه ای به عنوان "مادر جان سلام" تبدیل کرده است.این نمایش درهمان سال به کارگردانی محسن صفری برروی صحنه رفت ،همچنین درسال 74 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این نمایش را برروی صحنه برد و درسال 94نیزتریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش «مادر جان سلام» به سفرهای خود در چهار استان کشور شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ادامه داد. این نمایش به کارگردانی مهدی مقیمی درسال 79 نیز در تالارهنر برروی صحنه رفته است.

نمایش مادر جان سلام درمورد مادری است که با پسرش مشغول بازی است ،این پسر از بیماری رنج می برد، هنگام بازی مادر کودکش را گم می‌کند و به دنبال فرزند گم شده‌اش می‌رود که اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد....

مقیمی بازیگر و کارگردان این نمایش عنوان داشت:نمایش مادرجان سلام یک نمایش متفاوت  واحساسی است ،نمایش مادرجان سلام ،ایثار و فداکاری مادران را نشان می دهد. زیرا کودکان امروزجامعه با توجه به شرایط، امکانات وفضای مجازی کمتر متوجه ایثار مادران هستند .این نمایش برای گروه سنی 5 سال به بالا می توانند ببینندو باید بگویم مادران نیز ازدیدن این نمایش لذت خواهند برد .

مهدی مقیمی درخصوص انتخاب فرهنگسرای نیاوران برای این نمایش اظهار داشت:درسال 94 نمایش کاکل زری گل پری با کارگردانی من دراین فرهنگسرا با 16 اجرا 10 میلیون فروش داشت، نمایش خوبی بود که با استقبال خوب مخاطب روبروشده  بود، به همین دلیل خواستم این نمایش را نیز در این فرهنگسرا برروی صحنه ببرم.

بازیگران این نمایش سمیه سلمانی ، سمیه بیگی،ملیحه مقیمی ، نینا فرشادی، مهدی مقیمی، محسن صفری، سهیل کمالی وفرشید روشنی خواهند بود. موسیقی آن را نیز رضا حقگو برروی اشعاری از زیبا گرجی فلاح ساخته است.طراحی لباس را اشرف شریف زاده ، طراحی صحنه را محسن صفری و طراحی پوستر را مهدی مقیمی به عهده دارند.

نمایش«مادرجان سلام » غیر از روزهای شنبه و سه شنبه هرروز ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.علاقمندان برای تهیه بلیط می توانند از طریق سایت 8 Tik و گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام نمایند. همچنین با هماهنگی قبلی، این نمایش برای مهد کودک ها ومدارس در اجرای صبح با قیمت نیم بها به روی صحنه می رود.

۲۵ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |