اخبار

رسیتال آواز کلاسیک گروه «آوای یکرنگی»

رسیتال آواز کلاسیک گروه «آوای یکرنگی»
رسیتال آواز کلاسیک گروه «آوای یکرنگی» به سرپرستی یزدان یکرنگیان وخوانندگی حمید برادران 4 اسفند ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، یزدان یکرنگیان، نوازنده‌ی پیانو، درباره‌ی این اجرا می‌گوید: «در این کنسرت، قطعات رسیتال تخصصی لید از آهنگسازان آلمانی، فرانسوی و ایرانی برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

وی افزود:در رسیتال تخصصی لید وملودی، آهنگسازی بر اساس شعر نوشته می‌شود و اوج این موسیقی در قرن ۱۹ میلادی نزد آهنگسازان آلمانی بوده و سپس آهنگسازان فرانسوی از این سبک پیروی کرده‌اند.البته گروه آوای یکرنگی درکنسرت قبلی خود که فروردین امسال درنیاوران اجرا داشت، فقط قطعاتی از آهنگسازان قرن 19 را اجرا کرد ولی دراجرای پیش رو علاوه بر اجرای قطعات آهنگسازانی چون شوبرت ،شومان و برامس ،قطعاتی ازآثار پولنگ آهنگساز قرن 20 این سبک نیز اجرا می شود. 

یکرنگیان با تأکید براینکه تفاوت آثارقرن نوزده و بیست سبک لید دراین است ،که این آثار چه ازنظر موسیقی ، شعر وخواندن مدرن ترشده است افزود:در ایران آهنگسازان کمی قطعاتی رسیتال تخصصی لید ساخته‌اند، آهنگسازانی چون شریفیان در این سبک، تعداد محدودی قطعه ساخته‌اند، در این اجرا نیز ما 7 قطعه از شریفیان، بر اساس شعری از حافظ اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است رسیتال گروه آوای یکرنگی ساعت 20 در سالن خلیج فارس آغاز می شود و علاقمندان برای تهیه بلیت این اجرا می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند .

۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |