اخبار

موسیقی نواحی زیربنای موسیقی ملی است

موسیقی نواحی زیربنای موسیقی ملی است
مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در گفت‌وگو با ستاد خبری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پرداختن به موسیقی نواحی را به این دلیل که موسیقی نواحی زیربنای اصلی و اساسی موسیقی ملی و به ویژه موسیقی دستگاهی ایران است، بسیار مهم ضروری عنوان کرد.

 

 

به گزارش  روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران سیدعباس سجادی  اظهار کرد: موسیقی نواحی تنوعی دارد که برگرفته از خاستگاه مناطق مختلف کشور است. این تنوع به رنگ‌آمیزی موسیقی کشور کمک می‌کند و موجب زیبایی و حس‌آمیزی بیشتر موسیقی ایرانی می‌شود.

این کارشناس موسیقی تأکید کرد: ظرفیت این موسیقی طوری است که می‌بینید مهمترین شخصیت‌هایی که در موسیقی ایرانی به موفقیت رسیده‌اند قطعاً توجه جدی و زیربنایی به موسیقی نواحی داشته‌اند. آن‌ها با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های موسیقی نواحی داشته‌ اند، آثارشان عمق بیشتری گرفته و توانسته‌اند که زخمه بر دل مخاطب ایرانی بگذارند.

مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری  نیاوران درباره توجه این فرهنگسرا به موسیقی نواحی اظهار کرد: فرهنگسرای نیاوران در دوره جدید فعالیت‌هایش سعی کرد که جایگاه ویژه‌ای را برای موسیقی نواحی قائل شود و آن را به شکل کار ویژه‌ای ببینید که در ویترین زیبای فرهنگسرا طراحی و ارائه می‌شود. اصرار من و سیاست‌گذاران جشنواره موسیقی فجر بر این بود که حتمأ بخش موسیقی نواحی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود که خوشبختانه به لطف دوستان این اتفاق افتاد و تجربیات و موفقیت‌های خوبی را باعث شد.

سیدعباس سجادی به لزوم حمایت بیشتر از موسیقی نواحی تأکید کرد و گفت: من معتقدم که حتی دولت هم باید برای آن سوبسید پرداخت کند؛ زیرا جایگاه فرهنگی این گونه موسیقی بر کسی پوشیده نیست. از طرفی، موسیقی نواحی مانند موسیقی پاپ مخاطب همه‌گیر و پشتوانه مالی ندارد، بنابراین اگر از موسیقی نواحی و یا برخی از هنرهای دیگر چون تئاتر حمایت صورت نگیرد، این ظرفیت‌های تأثیرگذار فرهنگی امکان ادامه حیات پیدا نخواهند کرد.

او همچنین درباره علت کاندیدا شدنش در انتخابات شورای شهر توضیح داد: من احساس کردم با توجه به تجربیاتی که در حوزه مدیریت شهری دارم و با توجه به سابقه هشت سال مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و مدیر عاملی موسسه نغمه شهر، شناخت کافی و مناسبی از ظرفیت‌های فرهنگی هنری شهر تهران دارم و می‌توانم در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فرهنگی در پایتخت فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کنم.

مدیر فرهنگسرای نیاوران در پایان صحبت‌هایش درباره رویکرد آتی این فرهنگسرا نیز گفت: ما در سال 96 ضمن ادامه شیوه و سیاست‌های گذشته فرهنگسرا، ضرورت‌های روز جامعه هنری را هم لحاظ خواهیم کرد که امیدواریم در این زمینه به موفقیت برسیم.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۱۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |