اخبار

کنسرت «کریستف رضاعی»در نیاوران برگزار می شود

کنسرت «کریستف رضاعی»در نیاوران برگزار می شود
گروه موسیقی «سازباز» با همکاری نشر موسیقی « م » 16 و 17 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران آثاری از کریستف رضاعی را اجرا می کنند .

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران قرار است تعدادی از بهترین نوازنده های سازهای کلاسیک تهران به سرپرستی بردیا کیارس گزیده‌ای از موسیقی فیلم‌ها و تئاتر کریستف رضاعی که از سالهای ۲۰۰۳ تا امروز نوشته شده است را اجرا کنند . برخی از این آثار عبارتند از: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» (صفی یزدانیان)، «نزدیک‌تر» (مصطفی احمدی)، «سعادت آباد» (مازیار میری)، و موسیقی تئاتر «متولد 1361» (پیام دهکردی).

رضاعی در فرانسه به دنیا آمده و تحصیل کرده اما حدود دو دهه است که برای ادامه فعالیت به ایران آمده است و تجربیات متفاوتی از ساخت موسیقی تبلیغاتی، فیلم، تئاتر و تلفیقی گرفته تا تشکیل آنسامبل باروک و گروه نور را در کارنامه دارد. رضاعی سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «نگار» به کارگردانی «رامبد جوان» دریافت کرد. او پیش از این هم برای فیلم‌های «ماهی و گربه»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «اژدها وارد می‌شود» از طرف خانه سینما، انجمن منتقدین و جشنواره حافظ٬ کاندیدا و برنده جوایزی شده بود. رضاعی همچنین در سال‌های اخیر فعالیت نشر خودش با نام «م» را جدی‌تر کرده و با انتشار موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.

گفتنی است این اجرا ترکیبی است از یک کوارتت زهی با نوازندگی بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی و در کنارآنها، سایوری شفیعی (کلارینت)،  آرمین قیطاسی (فلوت)،امیر دارابی (پیانو) و پریناز حیدری نژاد (گیتار کلاسیک). قابل ذکر است که بعضی از فیلمها همزمان با نواختن زنده روی پردهپخش خواهند شد. رضاعی این اجرا را «تصوری فراتر از تصویر» می‌داند: «موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد. اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر، بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده - بیننده است: تصوری فراتر از تصویر».

این کنسرت که ساعت ۲۱ روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود . علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت «تیوال» مراجعه کنند.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |