اخبار

اکران و تحلیل فیلم «مادیان» در نیاوران

اکران و تحلیل فیلم «مادیان» در نیاوران
سینماتک فرهنگسرای نیاوران«مادیان»ساخته علی ژکان را شنبه 16 اردیبهشت ماه ساعت 20 اکران و در ادامه مورد نقد و بررسی قرار میدهد.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، «مادیان» نخستین ساخته سینمایی علی ژکان در سال 1364 است. این فیلم یکی از بحث برانگیزترین آثار سینمایی پس از انقلاب اسلامی است و اغلب منتقدان و نویسندگان سینمایی در مطالب خود آن را مثبت ارزیابی کرده‌اند. این فیلم دارای مضمونی به شدت انسانی است و بازی هایی تاثیرگذار و فضاسازی قابل توجه ای در آن دیده میشود. کارگردان منطق دوبعدی و ایهام آن(زیبایی جنگل و بی قانونی آن) را در خلق فضای فیلم به شدت مد نظر قرار داده است. 

در این جلسه مهرزاد دانش، منتقد سینما، به نقد و بررسی فیلم «مادیان» خواهد پرداخت. همچنین دیگر ساخته های علی ژکان نیز در همین جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند.

گفتنی است سینماتک نیاوران برنامه‏ای است با هدف معرفی فیلم‏های مهم اما کمتردیده‏ شده تاریخ سینما، فیلم‏های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران برگزار میشود. علاقمندان به حوزه فیلم و سینما برای رزرو و عضویت میتوانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۲۷
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |