اخبار

رنگین کمان کودکان اتیسم در آسمان نیاوران

رنگین کمان کودکان اتیسم  در آسمان نیاوران
نمایشگاه نقاشی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم و کم توانی ذهنی با عنوان «آفتابی در میان سایه ای» در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران با نمایش ۱۲۱ تابلوی نقاشی در حال برگزاری است.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  نمایشگاه نقاشی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم و کم توانی ذهنی با عنوان «آفتابی در میان سایه ای» در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است. در طول برگزاری نمایشگاه و در گوشه ای از گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران، بچه ها مشغول نقاشی روی بوم های بزرگ هستند.

حسین مفیدی مسئول برگزاری نمایشگاه در این باره گفت: به طور طبیعی، کسانی که تابلوها و نقاشی های این بچه ها را می بینند، با نوعی از عدم باور نسبت به این توانمندی ها روبرو می شوند. آنچه که از ظاهر این کودکان می بینند، با آنچه که روی دیوارهای نمایشگاه نصب شده، به نظرشان انطباق ندارد. هدف ما  آشنا کردن با شیوه های اجرائی و عملی به کار گرفته شده در طرح های آموزشی و  نشان دادن توانمندی های بچه ها بود .

وی ادامه داد: ما در کارگاه هایی که در طول برگزاری نمایشگاه داریم تلاش کرده ایم که کمی این نگاه را باور پذیرتر کنیم. ازسوئی دیگر حضور بچه ها در جمع و اجرای کار عملی در حضور این جمعیت کثیر، اثرات مثبتی بر روند درمانی و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آنان دارد. تشویق و توجه تماشاگران باعث خود باوری بیشتر در آنان می شود.

گفتنی است تاکنون شخصیت های فرهنگی و هنری بسیاری  از این نمایشگاه دیدن کرده اند که از میان آنها می توان به شهاب حسینی بازیگر نام آشنای سینمای ایران اشاره کرد

این نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان بازدید کنندگان است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۴۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |