اخبار

نمایشگاه خط و نقاشی خط روح الله در نیاوران

نمایشگاه خط و نقاشی خط روح الله در نیاوران
آیین گشایش بخش نمایشگاهی و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی – دانشجویی خط و نقاشی‌خط روح‌الله(س) چهارشنبه سوم خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  ، این جشنواره که به همت مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شده در 6 رشته خط نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث و نسخ، معلی، نقاشی‌خط و حروف‌نگاری اعلام فراخوان نموده که با استقبال گسترده دانشجویان هنرمند مواجه شده است.

بر این اساس، از مجموع 200 آثار دریافتی، پس از بررسی و داوری نهایی، تعداد 88 اثر در مجموع به بخش نمایشگاهی راه یافتند‌اند که از این تعداد، 32 اثر در رشته نستعلیق، 7 اثر در رشته شکسته‌نستعلیق، 10 اثر در رشته ثلث و نسخ، 6 اثر در رشته معلی، 19 اثر در رشته نقاشی‌خط، 14 اثر در رشته حروف‌نگاری به انتخاب هئیت داوری برگزیده شده‌اند.

آئین افتتاحیه این جشنواره. در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال جان‌گداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(س)، با حضور جمعی از دانشجویان هنرمند و نیز مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، جهاددانشگاهی و ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، از ساعت 17 تا 19 روز چهارشنبه سوم خرداد ماه برگزار می‌شود .

همچنین نمایشگاه آثارمنتخب جشنواره از 3 تا 10 خرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان اصحاب فرهنگ وهنر خصوصاً هنر خوشنویسی از ساعت 10 الی 21 و در روز های تعطیل 14 الی 21  می باشد .

۲ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۲۹
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |