اخبار

گشایش نمایشگاه خط و نقاشی خط روح الله

گشایش نمایشگاه خط و نقاشی خط روح الله
همزمان با حماسه آزادسازی خرمشهر نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط روح الله روز سوم خرداد ساعت 17 با حضور جمعی از مقامات، هنرمندان و علاقمندان به9 هنر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در ابتدای این مراسم هاشمی، دبیر جشنواره روح الله در سخنانی با اشاره به استقبال خوبی که این جشنواره  صورت گرفته است   خاطرنشان کرد:  در این جشنواره که به همت مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی و با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شده از میان 200 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد 88 اثر از 110 هنرمند به بخش نهایی جشنواره راه یافت.

در ادامه برناکه  دکتر سید حمیدرضا طیبی ریاست جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، از برگزارکنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد. وی در ادامه گفت : در شرایط کنونی کشور به شدت نیازمند آنست تا روح پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را در بخش های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناورانه را درک کند تا به اهداف عالی انقلاب اسلامی دست یابد،  و چه ابزاری بهتر از هنر و هنرمند که بتواند این جلوه ها را به جامعه بنمایاند.

وی در ادامه صحبت هایش گفت : امروز که همه ما به آقای روحانی رای داده‌ایم چهار سال دیگر توقع بسیار زیادی از او داریم.ما می‌دانیم توان کارهای بزرگی را داریم اما باید راه درست و عاقلانه را پیش ببرم راهی را که امام به ما نشان داد و باید از این سرمایه گرانقدر استفاده کنیم و برای این کار چه ابزاری بهتر از هنر و هنرمند. من به عنوان یک مهندس و رئیس سازمانی که خود را مدیون خودباوری‌ای می‌داند که امام در آن ایجاد کرد و ثابت کرد که می‌تواند کارهای علمی انجام دهد و ایجاد اشتغال کند، می‌گویم اگر توجه کنیم می‌توانیم در مدت کوتاه خواسته‌های مردم و انقلاب را برآورده کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی؛ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران این برنامه بود. وی علاقه مندی خود را نسبت به کلیه فعالیت های مرتبط با حضرت امام خمینی اعلام داشت و خاطرنشان کرد: عشق و علاقه ما به ساحت مقدس حضرت امام به شکلی است که هر کس در حوزه خود می کوشد تا جلوه ای از فرهنگ بزرگ امام خمینی را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد  : هنر بهترین ابزار برای انتقال  مفاهیم ارزشی به جامعه است. ما امروز نیازمندیم تا با هنر به انتقال مفاهیم بپردازیم و جوانان هنرمند جامعه بهترین گزینه برای به انجام رساندن این هدف هستند. وی در پایان از تمامی دست اندرکاران جشنواره و از جمله داوران جشنواره تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود تا جشنواره طریق جاوید که چند سالی تعطیل شده بود با همت دست اندرکاران در سطح ملی و یا حتی بین المللی بار دیگر برگزار شود.

پیش از پایان مراسم و اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره، حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری، معاون فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به ایراد سخنانی در خصوص حضرت امام خمینی پرداخت. او در ابتدا سخنان خود گفت: ما دیروز در خدمت آیت‌الله سیدحسن خمینی بودیم. ایشان از برگزاری این مراسم خرسند بودند و از این اقدام تشکر کردند.

کمساری افزود: یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها در مواجه با تفکر امام عدم توجه به وجوه مختلف فرمایشات و گرایش‌های ایشان است. این درست نیست که ما متناسب با موقعیت‌ها به برخی فرمایشات ایشان و برخی غفلت کنیم. این کار از مصادیق تحریف معنوی شخصیت امام است.

وی افزود : همانطور که یادگار امام نیز می‌گوید نباید نگاه کاریکاتوری به این موضوع داشته باشیم و بخش‌هایی را کوچک و بخش‌هایی را بزرگ کنیم.

در ادامه این مراسم محمدسعید نقاشیان به عنوان نماینده هیات داوران این جشنواره بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

در پایان نیز از برگزیدگان رشته های مختلف تقدیر به عمل آمد.

برگزیدگان رشته نستعلیق: 1. هادی هنردوست، 2. سیدمرتضی جعفری، 3.سیدعلیرضا مطلبی

رشته شکسته نستعلیق: 1.علی امین هیهاتی آذر، 2.محمد کرمی، 3.سارا سوزنده

 رشته معلی: 1. محسن زرکش، 2. یاسمین مهرداد فر، 3. مریم جلالی

 رشته ثلث: 1. ستار ولی نژاد، 2. واحد ناصری، 3.سلمان نیازی

 رشته نقاشی خط: 1.فاطمه امینی، 2. محمود وطن خواه خانقاه، 3. سحر مظلومی

 رشته حروف نگاری: 1. فاطمه فرحزادی، 2. سید حسین جعفرنژاد، 3. مهری بیدل

گفتنی است نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط روح الله تا دهم خرداد در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برقرار است و علاقمندان می توانند جهت دیدار از این نماشگاه در روز های عدای از ساعت 10 الی 21 و در روز های تعطیل از ساعت 14 الی 21 به گالری شماره 1 فرهنگسرا مراجعه کنند.

۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |