اخبار

پخش و تحلیل فیلم «دندان مار» در سینما تک

پخش و تحلیل فیلم «دندان مار» در سینما تک
فیلم «دندان مار» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی مجید مدرسی و محمد مهدی دادگو شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می آید.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، فیلم «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی در سال 1368، یکی از تاثیرگذارترین تصویرهای اجتماعی‌گرایانه سینمای ایران در دهه شصت است که به بهترین شکل سبک سینمای کیمیایی، متاثر از دوران خود باز آفرینی کرده است.

 «دندان مار»داستانی است که در دهه شصت و در زمان جنگ عراق و ایران روایت می شود. این فیلم حکایت آدم‌هایی از جاهای دور و نزدیک است که در تهران، زمان جنگ هر کدام دنبال کاشانه‌ای می‌گردند تا مگر در آن آرامشی پیدا کنند.

این فیلم با بازی فرامرز صدیقی، گلچهره سجادیه، احمد نجفی، جلال مقدم، فریبا کوثری، حسن رفیعی، نرسی کرکیا و سعیدپیردوست تاکنون توانسته  موفقیت های متعددی به دست آورد که از آن جمله می توان به نامزدی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو ۱۹۹۲، نامزدی جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین ۱۹۹۱ و نیز کسب جایزه ویژه جشنواره فیلم برلین ۱۹۹۱ اشاره کرد.

گفتنی است علاقمندان به حوزه فیلم و سینما برای رزرو و عضویت در سینما تک فرهنگسرای نیاوران می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |