اخبار

هدف ما ارتقای معرفت و فرهنگ دینی و اسلامی مردم و هنرمندان است

هدف ما ارتقای معرفت و فرهنگ دینی و اسلامی مردم و هنرمندان است
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید ملانوروزی مدیر مرکز هنر های تجسمی با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه انفرادی آثار عکاسی داریوش محمدخانی با عنوان «نور زمین و آسمان ها» دیدن کردند .

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در این بازدید که با حضور حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران ،مهندس کاظمی معاون اسبق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشایعت سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران شامگاه سه شنبه 23 خرداد ماه انجام شد محمدخانی در خصوص ٩٠ اثر از ١٥ مجموعه عکسی که به نمایش گذاشته است توضیحاتی را ارائه کرد .

علی مرادخانی نیز پس از دیدن تمامی آثار این نمایشگاه در سخنانی با اشاره به متفاوت بودن آثار ارائه شده اظهار داشت: داریوش محمدخانی بدون استفاده از رنگ توانسته آثار بسیار خوب و فاخری را در زمینه عکاسی خلق کند . از این رو باید در کنار چنین نمایشگاه هایی کارگاه های آموزشی نیز برگزار شود تا هنرجویان رشته عکاسی با تکنیک های جدید نورپردازی و موقعیت یابی به خوبی آشنا شوند. امیدوارم بتوانیم از این دست نمایشگاه ها بیشتر داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت :هدف ما در چنین روز های مبارکی ارتقای معرفت و فرهنگ دینی و اسلامی مردم و هنرمندان است. امسال و در نمایشگاه قرآن کارگروه ساماندهی مد و لباس توانسته در بخش حجاب و عفاف کار های خوبی را ارائه دهند . در دیگرمجموعه ها چون  بنیاد رودکی و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز فعالیت های مرتبط با ماه مبارک رمضان  نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است. امروز که به اینجا آمدم متوجه شدم شاعرانی از سراسر ایران به مناسبت فرا رسیدن شب های نزول قرآن و شهادت حضرت علی (ع )در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران گرد هم آمده اند تا جدیدترین آثارشان را در این زمینه ارائه دهند.

مهندس کاظمی معاون اسبق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در صحبت هایی در خصوص نمایشگاه «نور زمین و آسمان ها» ابراز داشت: محمدخانی در این نمایشگاه توانسته با کمترین دخالت در سوژه، آثاری  فاخری را با توجه به مفاهیم دینی خلق کند. او  جسارت زیادی کرده و با استفاده توانایی و دانشی که دارد توانسته آثار بسیار بدیع با مفهوم نو و تازه ای را خلق کند .امیدوارم این هنرمند  آرام ارام بتواند ایده هایش  را گسترش دهد و جایگاه خود را پیدا کند

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فصل خوبی با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار شده است. از این رو باید از بانیان چنین نمایشگاه های ارزشمندی تشکر کرد .

گفتنی است نمایشگاه «نور زمین و آسمان ها»  از ١٩ خرداد تا ٤ تیر در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برقرار است و علاقمندان جهت دیدار از آن می توانند در روز های عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روز های تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |