اخبار

پاسداشت استادجلیل شهناز از سوی گروه موسیقی «اقبال»

پاسداشت استادجلیل شهناز از سوی گروه موسیقی «اقبال»
گروه موسیقی «اقبال» به سرپرستی بابک راحتی، 26 مرداد‎ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، گروه موسیقی «اقبال» متشکل از سازهای سنتی،  با هدف اجرا و احیای آثار و نواختههای اساتید موسیقی کلاسیک ایران و ساخت و تولید آثار جدید در چهارچوب موسیقی کلاسیک ایران در سال 1390 توسط بابک راحتی تشکیل شده است. «گشایش» و «دلکش» از جمله آلبوم هایی است که تاکنون توسط این گروه موسیقی منتشر   شده است .

گروه موسیقی «اقبال» در این کنسرت در نظر دارد مجموعه آثار منتخب خود را در دو بخش ماهور مرکب و شور و ابوعطا برای مخاطبان اجرا کند. در بخش اول مجموعهای از قطعات ضربی از ساخته های بابک راحتی و آوازی که سیری در مایههای متفاوت موسیقی ایرانی را با محوریت پردههای ماهور طی میکند، و در واقع نوعی مرکبخوانی و مرکبنوازی به شمار میرود، اجرا میشود. بخش دوم کنسرت نیز به اجرای آثاری از استاد جلیل شهناز اختصاص مییابد. در این اجرا همنوازان اقبال توجه ویژهای به بعد آفرینش هنری شهناز میکنند. این نخستین بار است که یک مجموعه کامل از آثار و بداههساختههای جلیل شهناز، در مایهای مشخص، برای گروه سازهای سنتی ایرانی تنظیم و اجرا میشود.

اعضای گروه «اقبال» عبارتند از:  بابک راحتی(سرپرست، آهنگساز، تار)، مهدی امامی (خواننده)، حسین لک(تار)، هوشمند عبادی (نی)، سینا دانش(کمانچه)، الهام حبیبتبار(سهتار)، کوروش شاهانی(سنتور)، سهیل الهدادیان( تنبک)، شایان میرزایی(عود)

گفتنی است گروه موسیقی «اقبال» پنجشنبه، 26 مردادماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود. علاقمندان جهت تهیه بلیط میتوانند به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |