اخبار

زرویی رمز دیگری از طنز را در نیاوران می گشاید

زرویی رمز دیگری از طنز را در نیاوران می گشاید
هفتمین نشست ادبی " رمز طنز " با مدیریت ابوالفضل زرویی نصرآباد دوشنبه ششم شهریور ماه در سالن کتابخانه فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران " رمز طنز" عنوان سلسله نشست هایی است که با حضور طنز پردازان پیشکسوت و جوان و با هدف آشنایی بیشتر با رموز طنز و نقد و بررسی اشعار شاعران طنزپرداز به منظور بالا بردن سطح کیفی آثار شاعران اولین دوشنبه های هر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود .

در این جلسات که به صورت کارگاهی و آموزشی برگزار می شود ابوالفضل زرویی نصر آباد استاد برجسته و صاحب نام حوزه طنز ضمن بازخوانی متون و مبانی طنز ، به شیوه های طنز پردازی و چگونه نوشتن طنز می پردازد . در این کار گاه ها تلاش می شود تا طنز نویسان جوان با  آشنایی هرچه بیشتر با اصول و قواعد صحیح طنز و نیز تمییز و تفکیک آن از فکاهه و مطایبه، از ارائه آثاری که صرفا عنوان طنز را به یدک می کشد و گاه شوخی دوستانه است و یا یک لطیفه پیش پا افتاده که به عنوان طنز در جامعه قلمداد می شود پرهیز کنند .

ابوالفضل زرویی نصر آباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر تاکنون در زمینه طنز آثار بسیاری را تالیف کرده است که از میان آنها می توان به تذکرة المقامات ، رفوزه‌ها (مجموعه شعر طنز) ، حدیث قند (مجموعه مقالات طنزپژوهی)، کلاغه به خونه ش نرسید (مجموعه افسانه‌های طنزآمیز) و ... اشاره کرد

گفتنی است هفتمین نشست ادبی "رمز طنز" در سال جاری دوشنبه  ششم شهریور ماه ساعت 17  به میزبانی کتابخانه فرهنگسرای نیاوران برگزارخواهد شد. حضور کلیه علاقه مندان در این برنامه آزاد می باشد.

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |