اخبار

«مینیاتور»با«نقش جهان» در فرهنگسرای نیاوران

«مینیاتور»با«نقش جهان» در فرهنگسرای نیاوران
نمایش «نقش جهان» ویژه بانوان، به کارگردانی بنفشه امیری و نویسندگی سارا کاظمی سبزوار، 15 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، گروه حرکت «مینیاتور» فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده است. نمایش «نقش جهان» سومین اجرای گروه «مینیاتور» است که با الهام از نقاشیهای مینیاتور مکتب اصفهان طراحی شده است. در این نمایش بازیگران در قالب نه پرده میکوشند با کمک شعر و روایت و با به خدمت گرفتن موسیقی و حرکت و تصویر، مسیر جستجویی را طی کنند که از دل مفاهیم مورد استفاده اساتید مینیاتور مکتب اصفهان، میگذرد تا به سفری تمام و کمال  به شهر اصفهان، مهد این مکتب هنری برسد.

بنفشه امیری سرپرست گروه «مینیاتور» و طراح حرکت، تلاش این گروه را زنده نگه داشتن هنر حرکت ایرانی در اصیل ترین فرم خود ولی با رنگ و بوی امروزی میداند.

سارا کاظمی سبزوار نویسنده «نقش جهان» درباره این نمایش میگوید: «این نمایش کوششی برای ایجاد تجربهای تازه در نمایش حرکت ایرانی است. جمع شدن تمام قطعات حول مضامین تصاویر مینیاتور منصوب به یک مکتب هنری و در همان حال تلاش برای ساختن داستانی شخصی که به حرکت مخاطب در میان این مضامین معنا ببخشد، می تواند همزمان که مخاطب را در مسیر روایت با خود همراه می کند، مکتب هنری مشخصی را نیز به او بشناساند.»

نقش آفرینان گروه حرکت مینیاتور عبارتند از :

بنفشه امیری، سارا کاظمی سبزوار، سایه سدیفى،  صدا سدیفى، گلناز شکیبا، پرتو کریمزاده،  مریم محمدی،  ملیکا علیزاده،  شیده مشرف، آویده بروزاده، هیوا سخنگو

گفتنی است نمایش «نقش جهان» 15 تیر ساعت 15 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود. علاقمندان میتوانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |