اخبار

همراه با رونمایی از دوکتاب/ نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد حیدری

همراه با رونمایی از دوکتاب/ نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد حیدری
آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد محمّدحیدری در گالری شماره ۱ و رونمایی از دو کتاب «شرح آرزومندی» و «از نیستان ۲» جمعه 22 تیرماه ساعت 18 در سالن همایش فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، در این نمایشگاه۴۰ اثرخوشنویسی شکسته نستعلیق استاد محمّدحیدری که در دو دهه اخیر به رشته تحریردرآمدهاند در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.

 همچنین در این مراسم که با مشارکت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران برگزار خواهد شد از 2 کتاب «شرح آرزومندی» (گزیدهای از کلام ارجمند پنج سخن سرای نامی ایران: خیام نیشابوری، شمس تبریزی، مولوی بلخی، سعدی شیرازی وحافظ شیرازی) و «از نیستان ۲» (جایگاه کشیدهها در چلیپانویسی خط شکسته نستعلیق) رونمایی میشود. این کتابها توسط انتشارات «کرشمه نگار» و  با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران منتشر شدهاند.

استاد محمّد حیدری مولف کتابهایی همچون «سواران آفتاب»،  «فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر»، «مادر»، «ساغر و سامان»، «مشعله خاوری»، «از نیستان»، «چارانههای خیام» است. وی تا کنون در نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است. همچنین آموزش خوشنویسی در ایران و دیگر کشورها از جمله فعالیتهای این استاد مسلم خوشنویسی است.

گفتنی است این نمایشگاه از 22 تا 29 تیرماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران بر پاست. علاقمندان می‌توانند در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 21 به گالری شماره 1 فرهنگسرا مراجعه کنند.

۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۸
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |