اخبار

بزرگداشت ایرج کریمی با رونمایی از آخرین اثرش «تولستوی و مرگ»

بزرگداشت ایرج کریمی با رونمایی از آخرین اثرش «تولستوی و مرگ»
مراسم پاسداشت ایرج کریمی با نگاهی به کتاب «تولستوی و مرگ» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، خانه کتاب نشر دف به منظور پاسداشت مقام ایرج کریمی، نویسنده و کارگردان فقید سینمای ایران، و رونمایی از آخرین اثر او که پس از مرگ کریمی در سال 94 توسط این انتشارات منتشر شده، نشستی را برگزار کرد.

«تولستوی و مرگ» عنوان آخرین اثر مرحوم کریمی است. با این که «مرگ ایوان ایلیچ» را عموماً برترین دست‌آورد ادبی تولستوی در سی سال آخر زندگی‌اش می‌دانند، تا کنون بررسی‌ در اندازه و شکل یک کتاب مستقل به آن اختصاص نیافته است. کتاب «تولستوی و مرگ» که بخش اول آن به تفسیر اندیشۀ مرگ در آثار تولستوی و با نگاهی محوری به داستان مرگ «ایوان ایلیچ» می‌پردازد، به قلم گری جان و با ترجمه مرحوم ایرج کریمی، از جمله آخرین آثار او در سال پایانی زندگی‌اش است.

به همین مناسبت و با همراهی شماری از اهالی خانواده فرهنگ و هنر، برای این نویسنده و کارگردان فقید سینمای ایران، در روز پنجشنبه ۱۲مهرماه ساعت ۱۶در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، مراسم بزرگداشتی به میزبانی خانواده سینما برگزار و درباره این کتاب نیز سخنرانی شد.

در این مراسم بیژن کریمی (ریاضی‌دان، مترجم متون فلسفی)، سیاوش جمادی ( فیلسوف و مترجم آثار فلسفه غرب)، هوشنگ گلمکانی (منتقد، روزنامه‌نگار و مترجم سینما)، سعید عقیقی (مدرس، منتقد و مترجم سینما) و فواد نظیری (ادیب و شاعر) سخنرانی کردند.

۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۵۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |