اخبار

احساسات روح الامین در آثارش مشهود است

احساسات روح الامین در آثارش مشهود است
سید مجتبی حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی از نمایشگاه "الحق مع علی" در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدن آثار روح الامین در گفتگویی وی را یکی از استعداد های گرانبها در نقاشی واقع گرا و کلاسیک دانست و گفت :این هنرمند با عشق، علاقه و اعتقادی که به روایت های دینی و تاریخ مذهبی‌مان داشته‌اند معمولا به آثاری از این دست می پردازد و آن چه که اهمیت ویژه دارد این است که احساسات و عواطف این هنرمند در قلم او تاثیر می گذارد.

 حسینی در ادامه افزود: این هنرمند صرفا برای نشان دادن یک نقاشی خوب سوژه را انتخاب نمی کند، بلکه برای نشان دادن حالات عاطفی خود نسبت به موضوع سوژه را بر می گزیند. حاصل قلم او یک اثر تاثربرانگیز، احساسی و قابل تحسین است که همیشه مخاطبان خود را به شور و وجد می آورد، از این بابت باید قدر او را دانست.

وی افزود : باید به بنیادآفرینش‌های هنری نیاوران نیز خدا قوت بگویم که در سال جاری با برگزاری نمایشگاه‌های ویژه در عرصه‌ی هنرهای تجسمی نمونه‌های ویژه و فاخری را در معرض دید و داوری علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون وزیر در امور هنری در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که قلم این هنرمند در سال های پیش رو، روز به روز پخته تر، گرم تر و پرمعناتر باشد..

هادی مظفری مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ذکر این مطلب که آثار نقاشی حسن روح الامین هم  از جهت ارزش و کیفیت هنری و هم به جهت ارزش معنایی و باورهای این هنرمند بسیار ارزشمند است اظهار داشت: پرداختن به موضوعات صدر اسلام و جهان اسلام و تشیع و اهل بیت (س) در آثار این هنرمند بسیار پررنگ است، و این امر قابل تحسین و تقدیر است. هنر و معنا در آثار روح الامین در کنار هم وجود دارد.

وی افزود: تا آنجا که  مطلع شده ام آثار این هنرمند در اقتصاد هنر هم نقش چشمگیری دارد، در حراج تهران که در آینده نزدیک برگزار خواهد آثار روح الامین به نمایش و فروش در خواهد آمد.

مظفری در پایان سخنانش  اظهار امیدواری کرد آثار  روح الامین به زودی در موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه هنرهای آبادان و موزه هنرهای معاصر کرمان به نمایش در آید.

شایان ذکر است نمایشگاه نقاشی حسن روح الامین با عنوان "الحق مع علی" حاصل یک سال فعالیت هنری این هنرمند است و دارای درونمایه مذهبی است. این آثار عبارتند از: فاتح خیبر، دروازه ساعات، خاتم رسولان، عادیات، لاهوت در تابوت، خلیل من و...

این نمایشگاه از ٧ تا ٢٠ دی در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان میتوانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۱۲
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |