اخبار

برگزاری جلسات دوشنبه های داستان‎ نیاوران به صورت هفتگی از اول خرداد

برگزاری جلسات دوشنبه های  داستان‎  نیاوران به صورت هفتگی  از اول خرداد
یزدان سلحشور داستان نویس و منتقد ادبی هدف نهایی برگزاری جلسات «دوشنبه‎های داستان نیاوران» را تبدیل آن به جلسات محوری ادبیات داستانی در کل شهر تهران عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران جلسات دوشنبه های  داستان‎  نیاوران از اول خرداد هرهفته ساعت 17 سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.
یزدان سلحشور با توجه به استقبال کم نظیر علاقمندان به داستان و داستان نویسی افزود:  جلسات «دوشنبه‎های داستان نیاوران» به داستان‎خوانی، نقد داستان  با رویکرد داستان مدرن و پسامدرن اختصاص دارد. در این جلسات هم رویکردهای مینیمالیستی و هم داستان‎های خیلی کوتاه و داستانک مورد بررسی و نقد قرار خواهند گرفت.
سلحشور همچنین افزود: محوریت و موضوع اصلی «دوشنبه‎های داستان نیاوران» روش‎هایی در داستان‎نویسی است که از 1980 به بعد در ادبیات جهان شکل گرفته و گسترش یافته  و تقریبا از سال 2000 به بعد در ایران مورد استقبال نویسندگان قرار گرفته است. تا کنون این جلسات دوشنبه‎های دوم و چهارم هر ماه برگزار شده است. اما با توجه به استقبال خوب علاقمندان از آن از خردادماه هر هفته جلسه خواهیم داشت.
وی افزود: هدف ما این است که داستان‎نویسی پیشروی ما در این جلسات متمرکز شود. به این ترتیب استعداد‎ها کشف می‎شود و نویسندگانی  که به شکل حرفه‎ای کار می‎کنند و منتقدان حرفه‎ای جذب این نشست‎ها شوند. اگر افراد حرفه‎ای از این نشست‎ها استقبال کنند می‎توان به تربیت نسل جدیدتری از داستان‎نویسان امیدوار باشیم. و در نهایت در پایان سال حرفی برای گفتن داشته باشیم.
شایان ذکر است  نشست -  دوشنبه های  داستان‎  نیاوران -  هرهفته ساعت 17 در سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود حضور در این برنامه برای تمامی علاقمندان آزاد است .
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۰۲