اخبار

نشست رابطین امور مجلس

هم افزایی رابطین امور مجلس، سبب خلق قدرت در دستگاه فرهنگی کشور می‌شود

هم افزایی رابطین امور مجلس، سبب خلق قدرت در دستگاه فرهنگی کشور می‌شود
علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، صبح شنبه در نشست رابطین امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم افزایی و توان افزایی رابطین معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌های تابعه در حوزه امور مجلس، سبب خلق قدرت در دستگاه فرهنگی کشور و گام موثری در مسیر رفع نیازهای این حوزه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، وی با تاکید بر امر شفاف سازی و ضرورت پیگیری مطالبات به حق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پاسخگو بودن و کمک به جلب امکانات برای منطقه و حوزه انتخابیه نمایندگان را امری پسندیده و ارزشمند دانست و ارایه پاسخ شفاف، مستدل و مستند به نمایندگان را جزو وظایف ذاتی این حوزه عنوان کرد.

کاراندیش، با اشاره به تجارب طولانی خود از کار در حوزه مجلس، گفت وگو و کاربست روش اقناعی در تعاملات با نمایندگان مجلس را از بایسته های کار در این حوزه اعلام و اختیار سوال و تذکر و نظارت در تمام مسائل و امور مملکتی را جزو وظایف ذاتی نمایندگان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و جایگاه سازمانی آنان را همتراز وزرا عنوان کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانها،  بر پرهیز از پاسخ های کلیشه ای و خطی به نمایندگان تاکید کرد و شناسایی معضلات و نیازهای فرهنگی و ارایه محتوای تخصصی و تاثیرگذار با کاربست علاقمندترین و باهوش ترین کارشناسان در حوزه مجلس را در اعتلای سطح تعاملات و ارتقای جایگاه دستگاه فرهنگی کشور در منظومه فعالیت های دولت موثر دانست.

وی با تبیین ماهیت کار در امور مجلس وزارتخانه و ضرورت پاسخ به سوال و تذکر نمایندگان، اطلاع رسانی اقدامات و برنامه ها را بخش مهمی از وظایف کار در این حوزه خواند و از ضعف اقدام در این زمینه انتقاد کرد.

کاراندیش با تشبیه کارکرد وزارتخانه به کارکرد تیم فوتبال، وزیر را به مثابه سرمربی و دروازبانی دانست که عملکرد ضعیف تیم سبب کاهش تاثیرگذاری او در پیشرفت و ترقی و در نتیجه آسیب پذیری وی و بر عکس تعهد کاری، تعصب، تقویت تیمی و کاربست تمام ظرفیت ها، سبب توان افزایی و پیروزی و موفقیت او و دستگاه فرهنگی کشور می شود.

 حسین ملکی مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ارایه گزارشی از روند سوال و تذکر نمایندگان و فرآیند مکاتبات و نحوه پاسخگویی اداره کل امور مجلس در بازه زمانی یکساله، این نشست را محملی برای هماهنگی و تبادل نظر و تعامل دانست.

 وی با تاکید بر عامل هم افزایی، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بین همکاران امور مجلس را در نحوه ارتباط با حوزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی موثر خواند.

ملکی با تبیین نقش و گستره وسیع طیف شمول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه هنر و هنرمندان تا مساجد و اوقاف، تدبیر و تعامل در عین رعایت قوانین و مقررات را در تقویت تعاملات دولت و مجلس و اقناع نمایندگان موثر دانست .

وی با اشاره به مهلت یک هفته ای پاسخ به مکاتبات نمایندگان مجلس در آیین نامه داخلی و نقش هماهنگ سازی اداره کل امور مجلس، معاونت ها، مراکز و سازمانهای تابعه را پاسخگویان اصلی دانست و بر پاسخ جامع و پاسخ به شرح سوال تاکید کرد.

مدیرکل امور مجلس، بر سبک نگارش در پاسخ به مکاتبات نمایندگان و کاربست واژگان وزین و همسو با سیاستهای دستگاه فرهنگی کشور و یادآوری توامان محاسن و معایب همدیگر بسان یک خانواده بزرگ تاکید کرد.

در ادامه این نشست رابطین امور مجلس به اظهار نظر در خصوص موضوعات مطرح شده پرداختند.

۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۵۹
روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استانها |