اخبار

درس‎ گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‎شود.

درس‎ گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‎شود.
کتاب درس‎ گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد با نام (رمز طنز) سوم دی ماه ساعت 17 همزمان با برگزاری نشست سه‎ شنبه‎ های شعر نیاوران در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، کتاب رمز طنز حاصل سلسله درسگفتارهای زندهیاد ابوالفضل زروئی نصرآباد است که به صورت مداوم در نخستین دوشنبه هر ماه با حضور طنزپردازان و علاقمندان به طنز در فرهنگسرای نیاوران برگزار میشد.

در این مجموعه نشستها در هر جلسه ضمن ارائه درس‎ گفتارهای ابوالفضل زروئی نصرآباد درباره طنز و رموز آن، اخلاقالاشراف عبید زاکانی شرح و تفسیر میشد. شعرخوانی و نقد شعر از دیگر برنامههای این جلسات بود که از دی سال 1394 در فرهنگسرای نیاوران آغاز و تا پایان حیات زندهیاد زروئی نصرآباد ادامه داشت.

مفاهیم مطرح در این مجموعه نشستها به صورت کتابی با نام رمز طنز گردآوری شده است که پس از رونمایی در روز سه‎ شنبه سوم دی ماه ساعت 17 در نشست ادبی  سه‎ شنبه های شعر نیاوران  وارد بازار نشر میشود.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز صاحب نامی است که با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدلی و... در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و... طنز نوشته است. بسیاری از نویسندگان و طنز پردازان همچون  کیومرث صابری فومنی (گل آقا) ،علی موسوی گرمارودی و ... از او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در حوزه طنز یاد می کنند.

این طنز پرداز نام آشنای کشور در آذر ماه 1397 و در سن 49 سالگی دیده از جهان فرو بست.

شایان ذکر است حضور تمامی علاقمندان به شعر و ادب در آیین رونمایی از کتاب درسگفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد ،با نام رمز طنز، آزاد است .

۲ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |