اخبار

بازدید دبیر کل مجمع مجالس آسیایی از نیمروز نیاوران

بازدید دبیر کل مجمع مجالس آسیایی از نیمروز نیاوران
دبیر کل مجمع مجالس آسیایی دکتر محمد رضا مجیدی با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» دیدن کرد .

 

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران مجیدی در پایان این بازدید در گفتگویی با تشکر از مریم کوهستانی و مدیریت فرهنگسرای نیاوران در برگزاری نمایشگاه " نیمروز" اظهار داشت : آثار بسیار خوبی از هنرمندان افغانستانی از سراسر جهان  در فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار گرفته است که ذوق هنر و اعتلای آن را به خوبی نشان می دهد.

وی ادامه داد : حوزه هنر و فرهنگ حوزه هم دلی و هم زبانی است و امروزه منطقه غرب آسیا نیازمند چنین کارهایی است

مجیدی در پایان صحبت هایش ابراز داشت : باید با حمایت از مراکز فرهنگی و هنری چون فرهنگسرای نیاوران  فرصت های بیشتری را به منظور تبادلات از این دست میان کشور های منطقه فراهم کرد . ما نیز در دبیر خانه مجمع مجالس آسیایی از طریق همکاری و دیپلماسی پارلمانی تلاش می کنیم که زمینه های همکاری اهل فرهنگ و هنر از طریق قانون گذاری بیشتر شود .

شایان ذکر است در این نمایشگاه که هدف از برگزاری آن نزدیک کردن هنرمندان دو کشور ایران و افغانستان  با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمتر شناخته شده افغانستان، احیا هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان  است بیش از ١٥ هنرمند افغانستانی از ٥٣  هنرمند شرکت کننده در فرهنگسرای نیاوران حضور دارند  که در طول برگزاری این نمایشگاه به اجرای پرفورمنس و ورک شاپ های مختلف خواهند پرداخت.

گفتنی است نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» از ١٢ تا ٢٦ آبان در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان میتوانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ در فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

-- 
۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹