اخبار

همنوازی محمدامین اکبرپور و مهرزاد هویدا

همنوازی محمدامین اکبرپور و مهرزاد هویدا
گروه «سایه» 2 آذر ماه با همنوازی تار و سه‌تار محمدامین اکبرپور و دف مهرزاد هویدا در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، این برنامه در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش نخست این کنسرت موسیقی ایرانی که «پردیس» نام دارد در آواز اصفهان و بخش دوم در دستگاه نوا خواهد بود.  در قسمت اول مخاطبین شاهد همنوازی تار و دف و در قسمت دوم تماشاگر اجرای سه تار و دف خواهند بود.  در هر دو بخش اشعاری از مولانا جلال الدین محمد بلخی توسط هنرمندان این مجموعه خوانده خواهد شد.

محمدامین اکبرپور، آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار است. او نزد هنرمندانی چون داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت، زیدالله طلوعی و محمدرضا لطفی به فراگیری تار و سه‌تار پرداخته و آلبوم‌هایی با آهنگسازی او منتشر شده که عبارتند از: «سینۀ مشروح»، «گلفرش»، «نصیرخانی»، «گلبانگ»، «دلبانگ»، «سروشان»، «نشود فاش». اکبرپور سرپرست گروه «همنوازان سایه» است و با گروه «بازسازی شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی  همکاری و اجرا داشته است.

مهرزاد هویدا، نوازندۀ تمبک، دف و سنتور. او نزد استادانی چون محمدرضا بنایی و محمدرضا لطفی به فراگیری موسیقی پرداخته و با گروه‌هایی چون «آن»، «همنوازان شیدا»، و «سازینۀ نواحی ایران» همکاری می‌کند. وی در آلبوم‌هایی چون «شبروان؛ هنربداهه‌نوازی» به همراه استاد محمدرضا لطفی و احمد مستنبط، «سایۀ جان»، «هنر گام زمان»، «زخمۀ ساز» با آهنگسازی محمدرضا لطفی، «گلفرش»، «جادوی سکوت» و «با فراغت چند سازم» اجرا داشته است.

گفتنی است گروه «سایه» 2 آذر ماه ساعت 20 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود. علاقمندان میتوانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۱۶
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |