اخبار

اهالی موسیقی برای زلزله زدگان در فرهنگسرای نیاوران گرد هم آمدند

اهالی موسیقی برای زلزله زدگان در فرهنگسرای نیاوران گرد هم آمدند
اهالی نام آشنای موسیقی با هدف کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران حضور پیدا کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای این برنامه سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حضور بر روی سن و با قرائت شعری از حسین منزوی در سخنانی با ذکر این مطلب که در چند سال پیش که دل مردم با زلزله بم لرزید محمد رضا شجریان با برگزاری کنسرت تاریخی خود با عنوان همنوا با بم موجبات هبستگی ملی را فراهم نمود افزود:دیشب نیز افرادی دیگری از میراث داران موسیقی ایران زمین،گروه کامکارها به خوانندگی شهرام ناطری حماسه آفریدند.همت هنرمندان و ورزشکاران ما مثال زدنی است و این اتفاق ها بسیار زیباست .خوشحالیم که هنرمندان موسیقی سازسان با دل مردم کوک است .

در ادامه این برنامه و پس از صحبت های رییس هیئت مدیره خانه موسیقی سیدمحمد میرزمانی، چند نوازنده محلی از خراسان شمالی،بلوچستان و مازندران به سرپرستی پیمان بزرگ نیا با حضور بر روی سن به صورت بداهه قطعاتی را برای حضار نواختند .

سپس حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی به عنوان سومین سخنران با حضور بر روی سن در سخنانی با ذکر این مطلب که روزهای تلخی را این روزها شاهد هستیم اظهار داشت: طبیعی است وقتی دل یک ملت به درد می آید هنرمندان به خاطر روحیه لطیفی که دارند زودتر واکنش می دهند و جامعه هنر در همه صنوف هنر به خط می آید. به عنوان نهاد صنفی موسیقی ما نیز قدم  پیش گذاشتیم تا عرض تسلیتی داشته باشیم اثرات چنین حوادثی به راحتی از بین نمی رود و باید در این مواقع در کنار مردمی که زجر کشیده اند باشیم.

وی افزود: مردم ما در هر گوشه ای از کشور احساس تنهایی نمی کنند و این نشان می دهد که ما ملتی منسجم هستیم.

پس از سخنان مدیر عامل خانه موسیقی مزدا انصاری با حضور بر روی سن قطعاتی را به یاد زلزله زدگان غرب کشور با پبانو اجرا کرد.

سهراب پورناظری نوازنده کُرد و آهنگساز جوان و نام آشنای موسیقی ایران  نیز به عنوان آخرین سخنران با حضور در جایگاه  در سخنانی با ذکر این مطلب که کردها جگر گوشه ایرانی ها هستند گفت:  این روزها برای ما کرمانشاهی ها روزهای سختی است. در روزگارانی که سیاست هایی قصد دارند که  میان اقوام ایرانی تفرقه بیاندازد همان اقوامی که  ریشه های فرهنگی این سرزمین را تشکیل می دهند، همیاری ملت با  کردها بسیارجالب بود. ملت ایران گل کاشت و نشان داد کرد ها در هر سرزمینی ریشه ای جز ایران ندارند .

وی افزود: هوشیاری مردم باعث شد مردم کرد بار دیگر این پشتگرمی را احساس کنند که تنها نیستند. من بعید می دانم در هیچ جای جهان چنین همدلی میان مردم حاکم باشد.کردها جگر گوشه ما ایرانی ها هستند. امیدورام موج کمک ها متوقف نشود و افراد آسیب دیده را کمک کرد.

تنبور نوازی خشایار کاکاوند نوازنده کرد و در ادامه آواز حمیدرضا نوربخش به همراه نوای سه تار بهداد بابایی پایان بخش نشست ماه آبان خانه موسیقی بود .

از میان چهرهایی که در این مراسم حضور داشتند می توان به عباس خوشدل، میلاد کیایی ، محمد تقی ضرابی ، مهرداد پازوکی ، امیر تفتی ، علی رستمیان ، آذر هاسشم ،  قاسم رفعتی ، ناصر چشم آذر و حامد همایون اشاره کرد .

هنرمندان موسیقی در پایان کمک هایی نیز به صورت نقدی به زلزله زدگان غرب کشور کردند

این برنامه با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و به منظور کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد .

۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |