اخبار

گفتگوی ابوالفضل همراه با ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران

گفتگوی ابوالفضل همراه با ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران
رییس فرهنگسرای نیاوران گفت: کلیه علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با مراجعه به فرهنگسرای نیاوران ۶ ماه عضویت رایگان در کتابخانه هشت هزار جلدی این نهاد را به دست بگیرند.


 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، ابوالفضل همراه با حضور در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته کتاب در ایران یک رویداد فرهنگی مهم است و فرصتی بسیار مغتنم برای قرار دادن بحث کتاب در صدر اخبار جامعه. هفته کتاب می‌تواند تاثیر خود را بیش از سایر رویدادها در جامعه بگذارد.

او با اشاره به اینکه کتابخانه فرهنگسرای نیاوران دارای هشت‌هزار جلد کتاب تخصصی در زمینه‌های مختلف هنری است، بیان کرد: مخاطبان همزمان با هفته کتاب می‌توانند به صورت رایگان عضو این کتابخانه شوند. دانشجویان رشته هنر و شهروندان تهرانی‌ می‌توانند تا پایان هفته کتاب با مراجعه به کتابخانه فرهنگسرای نیاوران به صورت رایگان و به مدت شش‌ ماه عضویت این کتابخانه را دریافت کنند. همچنین قصد داریم همزمان با این رویداد فرهنگی از یک کتاب در کتابخانه فرهنگسرای نیاوران رونمایی کنیم.

همراه، در بخش دیگر سخنان خود مطرح کرد: یقین دارم یکی از عوامل موثر و جدی در ارتقاء فرهنگ هر ملت، خوانش‌گری و خواندن کتاب است. کتاب خواندن تنها راه انتقال تجربیات‌، تاریخ و تمدن به جوامع بشری و نسل‌های آینده است. یکی از بهترین راهکارهای مطالعه و ترویج آن پرداختن به موضوع کتاب و کتابخوانی در یک رویداد خاص مانند هفته کتاب است.

رییس فرهنگسرای نیاوران کتاب خواندن را مهم‌ترین کار فرهنگی مؤثر برای هر انسان جهت ارتقاء روح و جسم دانست و اضافه کرد: با کتاب است که معلومات و دانش انسان بالا می‌رود و برگزاری هفته کتاب تا حدی می‌تواند بین مردم و کتاب اُنس و اُلفت برقرار کند.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن نه تنها در زندگی امروز بلکه برای زندگی آینده بشر یک نیاز اساسی است،‌ افزود: امروزه کتاب در بسیاری از کشورهای پیشرفته یک اصل و نیاز اساسی برای پیشرفت و توسعه به حساب می‌آید، بدون شک بسیار ضروری است که انسان قبل از انجام هر کاری مطالعه کند. هر شهروند در هر شغل، سمت و جایگاهی که دارد نیازمند این است که اطلاعاتش را به‌روز کند.

رئیس فرهنگسرای نیاوران با بیان اینکه تکنولوژی به کمک خوانش کتاب آمده است، اضافه کرد: امروز با گسترش امکانات رسانه‌ای و پیدایش دهکده جهانی، به نظر من تکنولوژی به کمک خوانش کتاب آمده است. شاید مردم به دلیل دغدغه‌ها و مشکلاتی که دارند نتوانند به طور مرتب و روزانه کتاب بخوانند، اما با ظهور کتاب‌های صوتی و پادکست هر شخص می‌تواند با توجه به شرایطی که دارد از خواندن کتاب بهره‌مند شود.

رئیس فرهنگسرای نیاوران درباره اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه قصد دارد عدالت فرهنگی را از طریق افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار پیش ببرد، گفت: امیدواریم چنین اقداماتی افزایش یابد. توجه به عدالت فرهنگی و ارسال کتابخانه سیار به مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده کشور نشان از همت بلند مسئولان فرهنگی دارد که دلسوزانه برای ارتقای فرهنگ کشور تلاش می‌کنند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ماه آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |