اخبار

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رایزن فرهنگی چین

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رایزن فرهنگی چین
جوزی هائو، رایزن فرهنگی سفارت چین با حضور در فرهنگسرای نیاوران ضمن دیدار با سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درخصوص اقدامات اجرایی توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگسرای نیاوران  «جوزی هائو» در این نشست با مثبت خواندن واگذاری مجموعه‌هایی همچون فرهنگسرای نیاوران به صندوق اعتباری هنر که به عنوان یکی از معتبرترین و مهمترین مجموعه‌های فعال حوزه اقتصاد هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بدون شک این اتفاق می‌تواند باعث رشد و گسترش مناسبات فرهنگی و هنری بین‌المللی شود  و خصوصا تعاملات فی‌مابین، کمتر در سیکل بروکراسی اداری خواهد ماند.

 همچنین در چین یک بازار بزرگ آثار هنری وجود دارد و امیدواریم آثار هنری هنرمندان ایران نیز در آن بازار ارائه شود. وی در ادامه گفت: در کشور چین نیز صندوقی با همین عنوان وجود دارد که هنرمندان زیادی عضو آن هستند و می‌شود یک تبادل فرهنگی مناسب بین این دو سازمان داشته باشیم.

 تبادل تجربه‌های هنری، برگزاری فستیوال‌های هنری در دو کشور، ایجاد خواهر‌خواندگی فرهنگسرای نیاوران با مجموعه‌های مشابه در چین، ایجاد کارگروه و کمیته‌های فرهنگی مشترک ، از دیگر پیشنهادات رایزن فرهنگی چین بود.

جوزی هائو برگزاری نمایشگاهی در فرهنگسرای نیاوران با آثار نقاشی هنرمند چینی، خانم چان زان در اواخر سال جاری و همچنین برگزاری هفته فرهنگی ایران و چین به میزبانی دوکشور  در سال آینده را به عنوان اولین پروژه مشترک پیشنهاد داد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز  با استقبال از این پیشنهادات به همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت هنرمندان دو کشور تأکید کرد.  وی در ادامه به ارتباط صندوق اعتباری هنر با کشورهای مختلف اشاره کرده و گفت: ما از ارتباطات مثبت و دوجانبه هنری بین دوکشورکه از لحاظ فرهنگی نیز غنی باشند استقبال می‌کنیم و این ارتباطات را  افزایش دایره فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر تلقی می‌کنیم.  کما اینکه چندی پیش رویداد مشترکی را با کشور مالزی داشتیم که نتایج مثبتی را به همراه داشت.  پوراحمدی ضمن تأکید بر اهمیت بُعد اقتصادی این همکاری‌ها توضیح داد:  با فعالیت‌های مشترک در تمام رشته‌های هنری (سینما، موسیقی، تجسمی و نمایش) می‌توانیم گام های مؤثری در افزایش دیپلماسی فرهنگی  و نیز کمک به اقتصاد هنر برداریم.

ضرورت تولیدآثار مشترک و نیز چگونگی عرضه آنها، تبادل آثار هنری توسط هنرمندان برجسته بین دوکشور، حمایت از تولیدات فاخر هنری، برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مشترک، ایجاد تسهیلات ویژه برای هنرمندان و راه‌اندازی تورهای هنری و گردشگری، از دیگر پیشنهادات مدیرعامل صندوق هنر بود.

درنهایت مقرر شد تفاهم نامه‌ای فیمابین صندوق هنری دولت چین با صندوق اعتباری هنر تنظیم و با امضاء آن، مراحل اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

در این دیدار دستیار رایزن فرهنگی چین، رئیس فرهنگسرای نیاوران، معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر  صندوق اعتباری هنر نیز حضور داشتند.


۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۰۷
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |