اخبار

نوای همراز در فرهنگسرای نیاوران نواخته شد.

نوای همراز در فرهنگسرای نیاوران نواخته شد.
گروه موسیقی «همراز» شامگاه گذشته قطعات قدیمی فارسی و لری را با استقبال مخاطبان در سالن خلیج فارس اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، کنسرت گروه موسیقی همراز به سرپرستی «رضا قدسی» با عنوان «مهر وطن» شامگاه جمعه 8 دی ماه در این مجموعه برگزار شد.

در بخش اول این کنسرت تصنیف‌های فارسی سکوت ساخته استاد محمد میر نقیبی، کش‌مکش از (عارف قزوینی)، تو بخوان یا برف پیری از (جواد لشگری)، یاد تو بر اساس رنگ دشتی از(حسن کسایی) و مهر وطن از ساخته‌های سید‌علی میر‌شاه ولد و تک نوازی‌های نی (بیات ترک)، عود، تار، چهار مضراب تار و تنبک و ساز و آواز دشتی اجرا شد.

بخش دوم نیز شامل اجرای قطعات لری از جمله یارم‌ها می‌آ ساخته عباس فلاحی، تصنیف روزگار آشنایی از (حشمت‌الله رجب‌زاده)، ساز سحری از (فرج علیپور)، ساربون از (سیف‌الدین آشتیانی)، دستمه‌ بیراز(ایرج رحمان‌پور)  و تکنوازی کمانچه بود.

در این برنامه که با استقبال مخاطبان همراه بود، اساتید و مدرسان آواز از جمله محمدهاشم احمدوند  و سامر حبیبی و همچنین جمعی از خیرین مطرح کشوری نیز حضور داشتند.

هنرمندانی چون رضا قدسی به عنوان سرپرست گروه، تنظیم کننده قطعات و همچنین نوازنده کمانچه،علی جباری‌پور(خواننده)،فرامرز سپهری‌نیا(نی)،سیدعلی میرشاه‌‌ولد (سنتور)، سیدشبیر میرسنجری و خسرو رساپور (تار)، حجت‌اله عبدلی(عود، دف، دایره، بندیر و کاخن)، منصور مرادی‌زاده(تنبک) اعضای گروه همراز بودند.

 

 

 

 

 

۹ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۹
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |