اخبار

بازدید مدیر عامل صندوق هنر از نمایشگاه نقاشی «رها در زاگرس» در فرهنگسرای نیاوران

بازدید مدیر عامل صندوق هنر از نمایشگاه نقاشی «رها در زاگرس» در فرهنگسرای نیاوران
مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ضمن بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی استاد رها محسنی کرمانشاهی با عنوان «رها در زاگرس»از هنر به عنوان زبان مشترک همه ملت‌ها یاد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی با حضور در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران، ضمن بازدید از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه و قدردانی از هنرمند صاحب این آثار گفت: هنر یکی از نعمات الهی است که بر عمق جان انسان‌ها اثر می‌گذارد و در هرگوشه از جهان عرضه شود قابل فهم است

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ اقلیمی، قومی، زبانی و ... کشور متنوعی است و تجربه‌ی زیست در هر منطقه بر روی کار هنرمند اثرگذار است.

پوراحمدی در ادامه افزود: در گوشه گوشه کشور ایران منابع انسانی ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند و آثار ماندگاری را به گنجینه فرهنگ و هنر کشور افزودند. یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر حمایت از نمایش آثار هنری خلق شده هنرمندان خصوصاً هنرمندان استانی است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با تأکید بر بسترسازی برای ایجاد استفاده از کالاهای فرهنگی و هنری همچنین رایج شدن اقتصاد فرهنگ و هنر در ادبیات اقتصادی کشور، تأکید کرد: صندوق اعتباری هنر با اجرای برنامه های نوین در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر سعی در توانمند سازی هنرمندان دارد.

استاد رها محسنی کرمانشاهی درباره عنوان نمایشگاهش (رها در زاگرس) گفت: من متولد و بزرگ شده‌ زاگرس هستم و در ۱۲ سال اخیر بخش وسیعی از این منطقه از آذربایجان تا شیراز را به تصویر کشیده‌ام.

این هنرمند آثار هنرهای تجسمی اضافه کرد: طی سفر به این مناطق در فصل‌های مختلف،  تنها توانسته‌ام گوشه‌ای از زیبایی‌های این مکان‌های بی‌مانند را در قاب نقاشی، به تصویر بکشم.

رها محسنی کرمانشاهی برگزاری بیش از ۷۰ نمایشگاه انفرادی و جمعی در شهرهای مختلف از جمله کرمانشاه، تهران، تبریز، اصفهان و ...  کشورهایی چون  استرالیا، امارات متحده عربی، کویت را در کارنامه هنری خود دارد.

نمایشگاه " رها در زاگرس" از روز جمعه هشتم دی ماه ۱۴۰۲ با نمایش ۴۱ اثر از نقاشی‌های هنرمند نقاش رها محسنی کرمانشاهی با ابعاد متفاوت که بزرگترین آن ۵۱۰ در ۱۵۰ سانتیمتر است، آغاز به کار کرده و تا ۱۵ دی میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از این رویداد هنری در محل فرهنگسرای نیاوران است.

 

۱۱ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۰۲