اخبار

رونمایی از سه کتاب نقاشی قهوه‎خانه‎ای

رونمایی از سه کتاب نقاشی قهوه‎خانه‎ای
آیین رونمایی از سه کتاب مکتب نقاشی خیالی ساز شهره به قهوه‎خانه ای عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران طی سال های 1376 تا 1378 فرهنگسرای نیاوران با دعوت از بازماندگان نقاشان قهوهخانهای از جمله آقایان احمد خلیلی، حسین همدانی، عباس بلوکی فر، محمد فراهانی، محمد حمیدی، علی اکبر لرنی و حسن اسماعیلزاده با در اختیار گزاردن مکان و تجهیزات اقدام به تولید 52 اثر میکند که این آثار هماکنون در گنجینه فرهنگسرای نیاوران نگهداری میشود.

بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با توجه به این پیشینه، ضمن دعوت از استاد هادی سیف که خود از بانیان این طرح بود کتاب "از قهوهخانه تا فرهنگسرای نیاوران" که شامل تصاویر و شرح آثار و همچنین دو کتاب سرگذشت "محمد مدبر" و "حسین قولر آغاسی" را به طبع تالیف ایشان و انتشار درآورده است.

آیین رونمایی از این 3 کتاب به همراه نمایش 52 اثر نقاشی قهوهخانهای در روز دوشنبه 4 بهمن ماه ساعت 18 در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود.

در این آیین ضمن حضور هنرمندان و صاحبسخنان این مکتب، برادران حمیدی از بازماندگان این هنر برای اجرای ورکشاپ نقاشی قهوهخانهای حضور خواهند داشت.

گفتنی است این نمایشگاه در گالری اصلی مجموعه تا هشتم بهمن ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |