اخبار

جلوه ای از صلح و حماسه

جلوه ای از صلح و حماسه
دومین نمایشگاه لباسِ دفاع مقدس ، که هر ساله در سال روز عملیات والفجر ٨ برگزار مى شود ، ٢٧ بهمن ماه سال جارى در فرهنگسراى نیاوران افتتاح خواهد شد .

 

 

این نمایشگاه نخستین بار توسط موسسه هنرى یشم ، بهمن ماه سال گذشته در فرهنگسراى نیاوران برگزار گردید  که با استقبال بى سابقه هنرمندان ، مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر ، جانبازان و اسراى جنگ تحمیلى مواجه شد.

مینا افروزى مدیر موسسه یشم در خصوص برگزاری این نمایشگاه می گوید: این نمایشگاه بهانه اى شد که براى نخستین بار از المان ها و مفاهیم جنگ تحمیلى در صنعت طراحى لباس کشور بهره مند شویم.  لباس دفاع مقدس نشان از پاسدارى و حفظ و جریان سازى از ارزش هاست ، نشان از درخت سترگ صلح است که از چشمه عهد الست آبیارى مى شود. پیمان به یاد آوریم و عاشقانه پیمان نگه داریم .در واقع لباس دفاع مقدس  مفهوم جنگ نیست . همه اش صلح است و وصال .

وی در ادامه پیرامون اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نخستین هدف نشان دادن صلح طلبى و جنگ ستیزى مردم ایران زمین است. دومین هدف بررسی  دلیل و انگیزه حضور رزمندگان در جبهه هاى جنگ و سومین دلیل نگرش نسل بعد از جنگ به مفاهیم دفاع مقدس. همچنین مجموعه این  نمایشگاه روایت است ، روایت از زندگى جانبازان و شهیدان جنگ تحمیلى مانند وصیت نامه شهدا ، نگاه مادر و فرزندان شهدا ، داستان هاى جنگ و اسرا  و حماسه هاى جنگ مانند شهید عباس دوران. باشد تا توانسته باشیم ذره اى از دِین خود را به آن بزرگ مردان ادا کنیم .

گفتنی است موسسه هنرى یشم ، مجرى و طراح این نمایشگاه مى باشد که با حمایت بنیاد ملى مدولباس و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  براى دومین سال این نمایشگاه را برپا خواهد کرد.

طراحان هنرمندى که در این دو دوره براى نمایشگاه لباس دفاع مقدس به همراه خانم افروزى ، مدیر مسئول موسسه یشم ، لباس طراحى کرده اند خانم ها  روژان هوشیار ، ساناز مسلمى ، گلنوش صالحى ، سپیده پارساپور و شیما شعبانى فر می باشند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |