اخبار

نشست خبری برنامه شب های بداهه نوازی پیانو در نیاوران برگزار شد

نشست خبری برنامه شب های بداهه نوازی پیانو در نیاوران برگزار شد
نشست خبری برنامه شب های بداهه نوازی پیانو با حضور رامین صدیقی مدیر نشر موسیقی هرمس، پیمان یزدانیان آهنگساز و نوازنده پیانو، مازیار یونسی سرپرست و جانشین رهبر ارکستر سمفونیک آیسو (ایران - اتریش) و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفزینش های هنری نیاوران ظهر یکشنبه 5 شهریور ماه برگزار شد .

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای این برنامه در  سخنانی با ذکر این مطلب که هدف ما برگزاری برنامه های  مختلف فرهنگی و  هنری در حوزه بین الملل است گفت: اتفاقات خوب هنری بسیاری تاکنون در این مجموعه فرهنگی و هنری روی داده است. برنامه شب های بداهه نوازی پیانو طرح بسیار خوب و جالبی است و امیدوارم در آینده با توجه به پتانسیلی که در هنرمندان و برگزار کنندگان این برنامه وجود دارد به شیوه های دیگر و با ساز های مختلف نیز از این دست برنامه ها داشته باشیم

وی با اشاره به حضور دو هنرمند ایرانی در میان نوازندگانی که از سایر کشور ها در شب های بداهه نوازی پیانو به روی صحنه می روند خاطر نشان ساخت : اجراهای خوب  هنرمندان ایرانی در سال های اخیر مورد توجه محافل بین المللی بوده است . از این رو امیدواریم بیشتر شاهد حضور این عزیزان در جشنواره ها و فستیوال های بین المللی سایر کشور ها باشیم

سجادی در پایان صحبت هایش نیز گفت : در چهار سال اخیر سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در زمینه تجهیزات صوتی و آکوستیک پیشرفت خوبی داشته است و انشاالله مجوعه این اتفاقات نقطه عطفی در زمینه برگزاری کنسرت های خوب داخلی و بین المللی باشد .  

در ادامه این  برنامه نیز رامین صدیقی با تشکر از کلیه عوامل مجموعه فرهنگسرای نیاوران در برگزاری کنسرت های " شب های بداهه نوازی پیانو" اظهار داشت : «ما قطعا اجراها را ضبط خواهیم کرد اما انتشار آن‌ها بستگی به چند عامل دارد. اول این که با توجه به بداهه بودن اجراها، خودِ هنرمندان باید از اجرایشان راضی باشند و دوم این که ما هم از آن راضی باشیم و سوم این که قابلیت منتشر شدن به صورت آثاری مستقل را داشته باشند.»

او ادامه داد: «اگر از میان این ۱۱ هنرمند، فرضا سه نفرشان اجرایشان را دوست نداشته باشند یا از نظر ما اجرایشان کیفیت لازم برای انتشار را نداشته باشد، اما اثر هشت هنرمند دیگر را بتوان منتشر کرد، قطعا به احترام آن سه نفر این کار را نمی‌کنیم.» 

صدیقی در ادامه در مورد مهمانان خارجی این رویداد که با حمایت هواپیمایی ک.ال.ام و ایرفرانس و همچنین شرکت رایز و نسکافه و پشتیبانی سفارت‌های اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان و سوییس برگزار می شود گفت: «سه چیز هست که از نظر اکثر هنرمندان خارجی که در طول زمان به ایران دعوت کرده‌ام مهم بوده است. اول این که آن‌ها از این که در طول مدت اقامتشان از لحظه ورود به ایران تا لحظه خروج توسط تیم دعوت‌کننده همراهی می‌شوند احساس خوشایندی دارند. چون اصولا در فستیوال‌ها رسم است که تنها یک نفر برای برداشتن مهمان از فرودگاه به استقبال آن‌ها می‌رود و بعد هم برنامه روز اجرایشان و برگشتن‌شان را در اختیارشان می‌گذارد.»

مدیر نشر هرمس همچنین افزود: «دومین مسئله فرصت‌هایی است که برای معاشرت کردن این مهمان‌ها با یکدیگر در ایران پیش می‌آید. در صورتی که در باقی فستیوال‌ها کمتر پیش می‌آید که فرصتی برای گپ‌وگفت با هم پیدا کنند. سومین مسئله همکاری‌هایی است که میان هنرمندان خارجی و ایرانی در همین گپ‌وگفت‌ها کلید می‌خورد. در واقع ما زمینه این همکاری را فراهم می‌کنیم که گاهی شکل می‌گیرد و گاهی هم نه.» 

 جشنواره موسیقی «شب‌های بداهه‌نوازی پیانو» با عنوان Show of Hands توسط  نشر موسیقی هرمس، شرکت کلیک و با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با حضور ۱۱ هنرمند از ایران و هشت کشور اروپایی به مدت شش شب در قالب ۱۲ کنسرت مستقل (هرشب دو اجرا) از ۲۲ شهریور در سالن خلیج فارس  فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است  علاوه بر دو اجرا در هر شب، پنج کارگاه آزاد و نمایش چهار فیلم مستند درباره موسیقی نیز در حاشیه این جشنواره  در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |