اخبار

پایان مهمترین رویداد هنری کشور در حوزه پیشکسوتان

پایان مهمترین رویداد هنری کشور در حوزه پیشکسوتان
مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران به نقل از  روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت،  جمعه دهم آذر ۱۴۰۲ ، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت با حضور محمود سالاری معاون هنری وزیر و رئیس هیات امنای موسسه،  دکتر کاراندیش معاون سابق وزارت ارشاد ، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس نمایشگاه و با حضور پرشور هنرمندان پیشکسوت برگزار شد .

محمود سالاری معاون وزیر در جمع هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: تاریخ هنر مشهون از هنرمندان و مکاتب متعدد است و زمانی که در این نمایشگاه قدم می‌زدم  رگه‌های  تاریخ هنر ایران و جهان و سبک‌ها و مکاتب هنری مختلف  قابل مشاهده بود.وی ادامه داد: از تمام هنرمندانی که آثارشان را سخاوتمندانه به این نمایشگاه سپردند ممنونم و دیروز توفیق داشتیم تا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار بازدید کنیم.

سالاری در ادامه گفت : دکتر اسماعیلی وعده خرید اثار را دادند، البته در روزهای گذشته وزیر آموزش و پرورش هم آثاری را از این نمایشگاه خریدند و اگر امکان تمدید دیگری داشتیم که نداریم، قرار بود با هماهنگی ، مسئولان دیگری هم از نمایشگاه بازدید کنند، که به دلیل تداخل با برگزاری نمایشگاه بعدی  در فرهنگسرای نیاوران ناچار به اتمام این رویداد مهم هستیم.سالاری تصریح کرد: یقینا این نمایشگاه در فاصله های زمانی کوتاه تر یعنی ۶ ماه و ۳ ماه هم قابل برگزاری است و می‌خواهیم با حمایت وزیر محترم و سایر دوستان  فضای وزارتخانه را به سمت تکرار و استمرار چنین رویدادهایی ببریم.

معاون هنری  تأکید کرد: لازم می‌دانم یادی از اتفاق امروز غزه داشته باشم که بعد از آرامش موقت دوباره آماج توپ و خمپاره شد.وی افزود: امیدوارم اتفاق غزه سبب شود تا وجدان بشری آگاه شود و به برکت دعای مردم شریف ایران و شما هنرمندان آتش فتنه در این منطقه خاموش شود. وی در پایان گفت : دست هنرمندانی که آثارشان را به این نمایشگاه عرضه و تنور این رویداد را گرم کردند می‌بوسم و از همه فعالان برپائی این رویداد هنری ممنونم.

در این مراسم ، سید عباس  عظیمی برگزاری این نمایشگاه را به عنوان یک رویداد مهم هنری در سطح کشور و در راستای تحقق اهداف و وظایف  موسسه هنرمندان پیشکسوت برای  انتقال و انعکاس تجارب ارزشمند هنرمندان پیشکسوت دانست و این اتفاق را در جهت افزایش بالندگی فرهنگی و هنری  جامعه موثر  دانست و از اینکه زمینه عرضه آثار فاخر هنری در دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی پیشکسوتان فراهم شده اظهار خوشحالی کرد.

وی از مشارکت ، اعتماد و حمایت همیشگی بزرگان هنر ایران زمین ، همچنین از همکاری صمیمانه مجموعه فرهنگسرای نیاوران، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر همکاران موسسه هنرمندان پیشکسوت و سایر نهادها و سازمان‌ها  برای شکل گیری این نمایشگاه قدردانی کرد.

در پایان این مراسم با اهدای هدیه و تندیس موسسه،  از هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده بود،  قدردانی شد.

یکصد و ده هنرمند پیشکسوت طراز اول از سراسر کشور، با ارائه بیش از ۲۰۰ اثر هنری فاخر، دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی را از ۲۴ آبان تا پایان روز جمعه ۱۰ آبان  رقم زدند

 

۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |